Opgelost door Budget Energie: Het niet klantvriendelijk of begripvol omgaan met een klant van 75 jaar die wil meewerken.

B. van de Poel

SPOED. Ik heb door omstandigheden de maanden oktober en straks november een achterstand van € 280,06 incl. boetes bij deze energieleverancier. Deze situatie is mede ontstaan door de strakke en rechtlijnige incassomethode van het bedrijf.
Budget zend mij een ultimatum voor betalen tot 15 november en anders worden de leveringen opgeschort, wat dat ook betekenen mag. Ik heb gezegd dat ik op 21 November alles kan betalen omdat mijn AOW dan binnen is. maar die 7 dagen willen ze niet geven. (zie bijlage).

Dat Klachtenkompas Budget Energie benadert met het verzoek die 7 dagen toe te staan. Ik heb binnenkort ook onderhoud met schuldhulpverlening en het GKB.
Als ik wordt afgesloten kan er bovendien een gezondheidsprobleem ontstaan. Ik draag een ingebouwde pacemaker i.v.m. een open-hartoperatie van 12 jaar terug.
Als er is met mijn hart is wordt dat door de pacemaker doorgegeven aan mijn kliniek in Zwolle die dan onmiddellijk mij belt. Maar als ik geen internetsignaal heb kan ik niet terugbellen. Ik kan dan ook niet betalen aan Budget Energie omdat mijn pc geen signaal heeft om te internetbankieren.
Het bedrijf geeft mij tot 23 november de gelegenheid alsnog te betalen.

Budget Energie
    Beste B. van de Poel,

Zojuist heb ik u geprobeerd te bellen op het bij ons bekende telefoonnummer. Helaas kon ik u niet bereiken, vandaar dat u via deze weg mijn reactie ontvangt.

Ik begrijp dat het vanwege uw gezondheid niet prettig is dat u berichten ontvangt, waarin wij aangeven dat de levering beëindigt kan worden. Echter ontvangt u deze berichten niet zonder reden. Wij hebben geconstateerd dat er een aantal in rekening gebrachte termijnbedragen nog niet zijn voldaan.

Op 1 oktober 2019 hebben wij het termijnbedrag van oktober bij u in rekening gebracht. Inmiddels heeft u een herinnering, aanmaning en ingebrekestelling ontvangen, omdat wij het termijnbedrag nog niet hebben ontvangen. Inderdaad, na deze waarschuwingen loopt u het risico dat wij de levering zullen beëindigen. Wij zijn verplicht om u hierover te informeren. Om u tegemoet te komen geef ik u uitstel om het termijnbedrag van oktober, op 21 november alsnog te voldoen. Dit is intern verwerkt in ons systeem.

Inmiddels is ook het termijnbedrag van november in rekening gebracht. De incassoprocedure zal op dezelfde manier verlopen. Dat betekent dat u opnieuw berichten van ons ontvangt als wij het termijnbedrag niet voor de aangegeven datum ontvangen. Ik adviseer u om dit bedrag op tijd te betalen, vooral om extra kosten te voorkomen. Mocht u het bedrag niet op tijd voldoen, dan kan ik helaas geen uitstel aanbieden.

Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u ons bereiken via klanten@budgetenergie.nl of telefonisch via 020 - 20 555 55.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?