Opgelost door Budget Energie: Hoe budget energie op achterbakse wijze klanten denkt te behouden

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 477575
Gebruiker
H. van Erve
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Hedenmorgen 8 september 2020 ontving ik een mail van budget energie met als titel: verleng nu uw contract. Op de zelfde pagina staat in een blauwe balk: bekijk uw persoonlijke aanbod. Hierop klikkend verwacht elk weldenkend mens een aanbod te zien. Niet dus.
Wel kreeg ik de mededeling te zien dat het contract was verlengd. Dit heb ik evenwel niet gedaan en niet gewild. Budget energie heeft eenzijdig besloten dat er sprake is van contractverlening.
Kort hierna kreeg ik een tweede mailtje waarin de data wat het aanbod inhoudt, dat nu kennelijk tot een contract heeft geleid volgens dit bedrijf, behelst. IK VIND DIT NETJES GEZEGD NIET KUNNEN, ik voel me gepiepeld.
Je kunt niet mailen naar budget energie. Je kunt een herroepingsformulier downloaden, scannen en je gegevens invullen om dit formulier vervolgens naar klanten@budgetenergie sturen.

De oplossing

Dit soort praktijken per direct staakt en mijn zogenoemd contract, met excuses voor de valse manier waarop het (volgens dit bedrijf) tot stand is gekomen.

1 reactie

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer van Erve,

    Wat vervelend dat u ineens een verlenging geaccepteerd blijkt te hebben. Natuurlijk heb ik direct onderzocht hoe dit ontstaan is. Via de link in onze e-mail wordt u naar uw persoonlijke pagina gestuurd. U ziet dan vervolgens drie verschillende looptijden en de bijbehorende maandbedragen. U dient dan een looptijd te selecteren, te klikken op "ik ga akkoord met de voorwaarden" en tot slot dient u te klikken op "verleng mijn contract". Dit is de enige manier waarop het technisch mogelijk is via de link te verlengen.

    Omdat u duidelijk aangeeft dit aanbod niet te willen, zal ik dit direct annuleren. U ontvangt hiervan nog een bevestiging per e-mail.

    U geeft daarnaast aan dat wij per e-mail niet bereikbaar zijn, dit is onjuist. Het e-mailadres dat u noemt kunt u gewoon vinden op onze website en mag iedereen gebruiken. Daarnaast zijn wij nog sneller telefonisch en via de live chat bereikbaar, genoeg keuze, voor ieder wat wils!

    Ik vertrouw erop uw klacht hiermee afgehandeld te hebben. Heeft u toch nog vragen, hoor ik dat heel graag van u!

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H. van Erve
Datum
Uiteindelijke oplossing
De zogenoemde overeenkomst is "ontbonden". Budget blijft erbij dat ik hun aanbod zou hebben geaccepteerd. Dit is en blijft onbevredigend aangezien ik slechts op de knop had gedrukt om hun aanbod te gaan bekijken .
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen