Klacht Budget Energie: Hoog verbruik aan gas en elektra

Sabje1980

Wij gebruiken volgens budget energie aan elektra 529 m3 per maand en aan gas 56 kuub.
Wij zijn een gezin met 2 volwassenen en 2 jonge kinderen.
Een normale 1 gezinswoning op een hoek.
Volgens budget energie gebruiken wij overdag meer aan elektra terwijl er niemand thuis is.

Ik wil van het bedrijf per uur weten wat er verbruikt wordt en waarom ik zo een hoog verbruik heb

Budget Energie
    Beste meneer, mevrouw,

Vervelend om te horen dat u uw verbruik aan de hoge kant vindt en hier zelf geen oorzaak voor kan vinden. Ik begrijp natuurlijk goed dat u dit beter uitgezocht wil hebben. Ik heb uw klacht daarom onderzocht en laat de uitkomst hiervan graag op deze pagina achter.

Wanneer ik de verbruiksoverzichten van de laatste maanden bekijk, kan ik zien dat uw verbruik op het normaal telwerk inderdaad iets hoger ligt dan uw verbruik op het daltelwerk. Dit is echter niet heel gek. Uw elektrameter valt onder profielcategorie E1B. Dit betekent dat uw normaaltelwerk van 07:00 tot 23:00 oploopt en uw daltelwerk van 23:00 tot 07:00. Zoals u ziet, neemt het normaal telwerk een groter deel van de dag in beslag en daarom is het verbruik op dit telwerk ook hoger.

Door naar de uitlezingen van de meterstanden van de afgelopen maanden te kijken, kan ik ook zien dat uw verbruik vrij regelmatig is. Uw verbruik is iedere maand ongeveer hetzelfde en er zijn geen rare uitschieters. Hiermee sluit ik een storing in uw meter dan ook uit.

Waar u verbruik precies vandaan komt, is voor een leverancier lastig te bepalen. Wij weten namelijk niet hoe uw huis eruit ziet, wat voor apparatuur u heeft en hoe oud deze apparatuur is, hoe goed de woning geïsoleerd is, etc. Als advies kan ik u meegeven om een tussenmeter te plaatsen. Dit is een meter die het verbruik van bepaalde apparaten kan meten om te controleren of er bepaalde grootverbruikers zijn in uw woning. Op deze manier kunt u misschien de oorzaak van uw hoge verbruik achterhalen.

U vraagt om een overzicht van uw verbruik per uur. Dit kan ik u helaas niet geven. De meter wordt één keer per maand uitgelezen en wij krijgen de meterstanden dan ook één keer per maand door. Daarbij komt ook dat u bent overgestapt en wij uw actieve leverancier dus niet meer zijn. Ik wil u adviseren om contact op te nemen met uw nieuwe leverancier. Wellicht hebben zij een app om het verbruik per uur bij te houden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?