Klacht Budget Energie: Komt afspraken telefonisch en in emails / promotie materiaal niet na!

C. van Zuilen

Budget Energie doet mee aan energie colletief van VEH in voorjaar 2019. Net voordat het collectief is geeindigd komt er een email van Budget Energie: "Een scherper aanbod dan in het collectief!" Klinkt goed, maar de waarheid is toch echt anders:

Veel hogere tarieven gas. Hogere tarieven electra. Hogere tarieven vastrecht. Een domper! Toch maar even bellen met Bidget Energie. Gaan we rechtzetten meneer, komt goed, binnen 2 weken heeft u een nieuw aanbod... Met NOG hogere prijzen... Weer bellen en emailen: Waar blijft mijn aanbod die scherper is dan in het energie collectief? Meneer alles komt in orde, binnen twee weken ontvangt u een nieuw aanbod.

En wat schets mijn verbazing? Een NOG duurder aanbod dan de eerste 2...!

Budget Energie wil heel graag van zijn klanten af lijkt wel, ze doen daar ook echt moeite voor!

Budget Energie: Kom met een aanbod in overeenstemming met uw eigen email Budget Energie: Dat wil zeggen, met scherpere (lees lagere) tarieven en de vastrecht kosten LAGER dan in het energie collectief.

C. van Zuilen
    Vandaag een herhalings email: "Er staat een superscherp verlengingsaanbod voor u klaar"...

Welnu, niet op de website van Budget Energie in mijn persoonlijke account in iedergeval... Wat daar staat als verlengings aanbod is de allerduurste versie, met een verdubbelling zelfs van de vasteleveringskosten... Het wordt steeds gekker...!

Beste Budget Energie, wanneer mag ik een ECHT scherp verlengingsaanbod verwachten die lager prijzen bied dan de laatste 3 versies? Gasprijs per 1 juli drasties verlaagd bij andere aanbieders, maar niet bij Budget Energie...

Zoals BudgetEnergie zelf beloofde in emails: "Een scherper aanbod dan in het energie collectief" zoals verzonden in het voorjaar 2019?

Beste BudgetEnergie: Ik wacht nog steeds op het verlengingsaanbod met de lagere prijzen...!
    Budget Energie
    Beste meneer C. van Zuilen,

Op 15 mei 2019 heeft u van ons uw eerste verlengaanbod ontvangen. In deze e-mail geven wij aan dat wij als voordeligste energieleverancier uit de bus zijn gekomen voor het collectief van Vereniging Eigen Huis. U kunt gebruik maken van scherpere tarieven als u uw contract direct bij ons verlengd. De tarieven die u destijds heeft ontvangen waren scherper dan ons aanbod via het collectief. Het is mij dan ook niet duidelijk welke tarieven er volgens u hoger waren, dan onze tarieven van het verlengaanbod via Vereniging Eigen Huis.

U heeft ons gevraagd om scherpere tarieven. Mijn collega heeft uw verzoek bij onze sales afdeling neergelegd. Mijn collega van onze sales afdeling heeft vervolgens geconstateerd dat u ons verlengaanbod met de meest scherpe tarieven heeft ontvangen. Een ander scherper aanbod konden wij u niet doen. Zij heeft u op 23 mei 2019 geprobeerd te bellen, helaas kon zij u op dat moment niet bereiken. Daarom is er in de e-mail aangegeven dat uw verlengaanbod klaar staat op Mijn Budget. Het gaat om hetzelfde aanbod dan het aanbod van 15 mei 2019.

Ons verlengaanbod, dat scherper is dan ons aanbod via Vereniging Eigen Huis, is inmiddels verlopen. Een verlengaanbod dat lager is dan het aanbod dat u van ons per 15 mei 2019 heeft ontvangen kunnen en konden wij u helaas niet bieden.

Wij vinden het natuurlijk leuker als u bij ons blijft, maar als ons verlengaanbod niet opweegt tegen het financiële voordeel bij een andere leverancier, dan bent u uiteraard vrij om over te stappen. Wij hopen u dan in de toekomst weer van dienst te kunnen zijn.

Budget Energie Webcare
    Beste Budget Energie,

Uw verhaal klopt niet. Het aanbod in de email was hoger qua prijs voor electra, gas en vaste leveringskosten dan in het energie collectief. Alle andere navolgende waren vervolgens nog duurder dan de vorige versie. Ik heb de prints hier voor me liggen :-) .

De twee opvolgende waren ook allemaal hoger geprijst dan de voorgaande twee. Leuk geprobeerd, maar hier stinken jullie klant niet in hoor :-)

Conclusie: Budget Energie komt dus niet zijn afspraken / emails na. Dat is toch echt de enige mogelijke eindconclusie!

Vraag: Waarom is het is verleningsaanbod beduidend hoger geprijst voor electra, gas en vaste leveringskosten dan een nieuw contract bij Budget Energie zoals berekend op jullie website? Budget Energie wil echt wel heel erg graag van zijn vaste klanten af lijkt....?

Of gaat Budget Energie nu toch aan aanbod doen dat a) de prijzen minimaal hetzelfde als bij het afsluiten van nieuw contract op de Budget Energie website en b) die de email van ëen scherper aanbod" recht aan doet?

In afwachting..

Vraag: Waarom is het zelfs het verlengingsaabod niet tenminste hetzelfde geprijst als afsluiten van een nieuw contract op de Budget Energie website?
    Budget Energie
    Beste meneer C.Zuilen,

Ik heb de situatie zoals ik deze in mijn systeem zie uitgelegd in mijn eerdere bericht. U geeft aan dat u andere tarieven heeft. Het is mij helaas op dit moment niet duidelijk om welke tarieven dit gaat en met welke tarieven u deze vergelijkt. Ik kan hier dan ook geen verdere uitspraken over doen. U mag uiteraard al deze gegevens opsturen naar klanten@budgetenergie.nl zodat wij dit verder kunnen bekijken en eventueel concluderen of dit wel of niet correct is. Wij proberen er dan ook niemand in te laten stinken. Wij doen het aanbod zodat u gebruik kunt maken van ons meest voordelige aanbod. Het is aan u om hier wel of niet gebruik van te maken.

De energiemarkt is er zo op ingericht dat contracten voor nieuwe klanten vaak voordeliger zijn dan verlengingen. Het voor ons en andere leveranciers belangrijk om nieuwe klanten te verwelkomen. Bij een contract voor nieuwe klanten kunt u in de meeste gevallen gebruik van een bonus of cashback. Ook kunnen er bijvoorbeeld extra scherpe tarieven of scherpe vaste leveringskosten aangeboden worden. Het is helaas niet mogelijk om dit ieder jaar opnieuw aan te bieden. Hierdoor is een verlengaanbod in sommige gevallen minder voordelig. De energiemarkt is daarnaast ook een commercial markt. Wij hebben te maken met prijsstijgingen en dalingen, dit kunt u in sommige gevallen ook terugzien in de tarieven.

Uw huidige contract, dat u heeft afgesloten via Vereniging Eigen Huis in maart 2018, is door middel van een collectieve inkoop erg voordelig. Dit zijn vaak de meest voordelige contracten die Budget Energie kan aanbieden. Ons meest voordelige aanbod heeft u ontvangen op 15 mei 2019, dit aanbod is inmiddels verlopen. Helaas kan ik geen scherpere tarieven aanbieden.

De tarieven die u nu op Mijn Budget kunt vinden zijn de meest scherpe tarieven die wij op dit moment kunnen aanbieden.

Budget Energie Webcare
    Beste Budget Energie,

Prachtige uitleg en elle lang verhaal, alleen kloppen zowel de cijfers alswel het gestelde in de commercieel schreeuwende email van geen kanten :-( Geen lagere prijzen, alleen maar HOGERE prijzen. Zucht.

U wilt de cijfers inzien (staan schijnbaar verkeerd in de Budget Energie IT systemen, best vreemd want ze zijn mij toch echt toegezonden vanuit uw organisatie) maar tegelijkertijd geeft u aan dat u geen lagere prijzen kunt aanbieden.
    Tja, dan ga ik uiteraard ook geen enkele moeite meer doen om de vorige aanbieding contracten naar u op te sturen. Waarom zou ik de moeite dan nog nemen? Zoals u schreef kunt toch geen contract aanbieden die recht doet aan de schreeuwende Budget Energie email dat u nog lagere prijzen aanbied dan in het energie collectief.

Ik schrijf me wel in voor de twee komende energie collectieven van VEH en Consumentenbond. Mocht Budget Energie als goedkoopste uit de bus rollen dan blijf ik klant, en anders hop ik fijntjes over naar de volgende (goedkopere) energie aanbieder.

Ik blijf toch een hele nare bijsmaak overhouden aan deze ervaring. Een ervaring die Budget Energie ondanks verwoede pogingen van een klant die wil blijven niet wilt repareren. Erg jammer en vooral teleurstellend allemaal.

C. van Zuilen
Geen oplossing geboden. Budget energie belooft van alles in emails en telefonisch, maar komt deze beloftes simpelweg niet na.

Ook een klacht indienen over Budget Energie?