Klacht Budget Energie: kredietonderzoek

Klachtnummer
# 124595
Gebruiker
Munnik
Datum
4 reacties

Details

De klacht

overgestapt naar budget energie. aanvraag geaccepteerd, moesten lang wachten op overstap ivm duur ander contract. maandbedrag werd laag ingeschat. bij navraag bleek er sprake te zijn van een "buurmanswitch" ze werkten met de gegevens van de buurman. herstel zou volgen.
Vervolgens ineens het verzoek een waarborg van 400,-- te betalen, omdat we als dubieus te boek staan, volgens een kredietonderzoek door Experian.
Een bureau, dat een ieder die het onderzoek daar vooraf over informeert, stellen ze op de website en is ook verplicht ogv de wbp.
ook in de algemene voorwaarden staat niet dat ze dit doen.
Erger nog: er zijn geen betalingsachterstanden of schulden, ook nooit geweest.
Zij maken en fout en nu zijn wij dubieus. inzage bij Experian duurt 4 weken, maar de borg moet direct betaald! En wie hebben ze eigenlijk onderzocht binnen een dag?

De oplossing

onmiddellijk herstel, een schadevergoeding van minstens die borg en direct verwijdering bij Experian.

4 reacties

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Geachte heer De Munnik,

    Uw klacht is in behandeling door Budget Energie, wij doen ons uiterste best om uw probleem zo snel mogelijk op te lossen.

    Met vriendelijke groet,

    Klachtenteam Budget Energie
  2. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Geachte mevrouw De Munnik,

    Tijdens ons laatste gesprek is gebleken dat wij helaas niets voor u kunnen betekenen. Mocht u meer informatie wensen dan vernemen wij dit graag.

    Met vriendelijke groet,

    Klachtenteam Budget Energie
  3. Auteur
    Munnik
    Datum
    Vandaag met Experian contact gehad. Op mij naam en adres een brandschoon dossies. Experian kan zich niet voorstellen dat budget energie de goede toets heeft uitgevoerd. Graag een reactie.
  4. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Geachte mevrouw De Munnik,

    Er is zojuist contact met u opgenomen inzake uw laatste verzoek. Mocht u meer informatie wensen dan vernemen wij dit graag.

    Met vriendelijke groet,

    Klachtenteam Budget Energie

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen