Klacht Budget Energie: Misbruk van mijn gegevens die ik in goed vertrouwen aan de consumentenbond heb gegeven

M.K. Sipkema

Budget Energie heeft in de afgelopen vakantie periode mij een energie contract aangeboden. Met het begeleidend schrijven dat ik binnen 14 dagen moest reageren met een ondertekende afwijzing om niet aan dat contract vast te zitten. Dat betekend een print maken van het formulier deze tekenen en dan mail met bijlage sturen. Echter ik kon op mijn vakantie lokatie niet scannen . Dus heb ik er een foto van gemaakt en deze gestuurd. Budget Energie ontkent deze ontvangen te hebben en geeft na mij vakantie aan, dat ik niet binnen 14 dagen heb gereageerd en nu moet ik een boete betalen van €100,- en inmiddels hebben zij op basis van de gegevens die ik heb achtergelaten bij de consumenten bond geprobeerd automatische te incasseren.
Ik heb nooit getekend voor acceptatie van het contract dus Budget Energie maakt misbruik van de door mij aan de consumentenbond versterkte gegevens!

Het bedrijf moet afzien van het oneigenlijk incasseren van €100,-10927471

Budget Energie
    Beste,

het is vervelend om te horen dat u van het contract met Budget Energie af wilt zien. U geeft aan dat u binnen de 14 dagen bedenktijd een annulering heeft doorgegeven.

Wij hebben helaas geen annulering van u ontvangen. U geeft aan dat u het formulier probeerde op te sturen, maar dat dit niet lukte en u dus een foto heeft gestuurd. Wij hebben helaas niks binnen gekregen. Ook heeft u geen bevestiging van de annulering van ons ontvangen.

In het herroepingsformulier staat duidelijk vermeld dat u van ons een bevestiging ontvangt van de annulering. Deze heeft u niet ontvangen. Ook staat er in het formulier dat u het formulier niet per se hoeft te gebruiken. U had dus ook een e-mail kunnen sturen of telefonisch contact op kunnen nemen. Doordat u een maand na de aanmelding pas contact heeft opgenomen, is het contract opgezegd met boete. U was namelijk buiten uw 14 dagen bedenktijd.

Als u een bewijs heeft van het versturen van een e-mail naar ons of het versturen van een brief naar ons, ontvangen wij dit graag. In dat geval kunnen wij de boete terugdraaien. U kunt dit bewijs dan sturen naar klanten@budgetenergie.nl. Als u geen bewijs heeft dat u een e-mail/brief heeft verstuurd, is de boete helaas wel terecht. Wij zien namelijk geen annulering van u en hebben u ook geen bevestiging verstuurd.

U geeft aan dat wij misbruik maken van de door u aan de consumentenbond verstrekte gegevens, maar dit is niet het geval. Het contract is bij ons afgesloten door Kostenservice. U heeft Kostenservice volmacht gegeven om ieder jaar het goedkoopste contract voor u uit te zoeken. U heeft daar ook een mandaat voor afgegeven. Kostenservie heeft dus volmacht om contracten voor u af te sluiten. Dit jaar hebben zij bij ons een contract afgesloten, daar wij op het moment waarschijnlijk het goedkoopst waren voor u.

Doordat u Kostenservice volmacht heeft gegeven, mogen zij contracten voor u afsluiten. Dit contract is dus volledig rechtsgeldig tot stand gekomen. U wilt buten uw 14 dagen bedenktijd van het contract afzien. Dit is mogelijk, maar alleen met boete.

Wij ontvangen graag een bewijs van u dat u een annulering heeft doorgegeven.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Budget Energie Webcare

M.K. Sipkema
Budget Energie beroept zich op het feit dat ik via de consumentenbond hen gemachtigd heb om om aan ons een bindend contract te sturen. Als ze dat doen in de vakantie periode waar je je wel mail kunt ontvangen maar waar je kunt niet scannen om het aanbod zwart op wit af te wijzen, Ik heb wel de mail met datum en het gefotografeerde ingevulde en getekende formulier in mijn bezit misschien als ik dat via de consumentenbond stuur een oplossing is?

Ook een klacht indienen over Budget Energie?