Klacht Budget Energie: Misleiding bij de Mediamarkt

Maria#88

Mijn dochter is door een verkoper van Budgetenergie bij de Mediamarkt misleid met een totaal verkeerde voorspiegeling van haar maandlasten als ze klant werd bij Budgetenergie. Zij (en mijn man was daarbij) kreeg tot drie keer toe te horen dat haar maandbedrag werd ingeschat op € 67 voor gas en elektra. Als ze een contract afsloot kreeg zij ter plekke € 150 korting bij de Mediamarkt. Een tevreden klant.. totdat zij haar voorschotbedrag kreeg van Budgetenergie: € 123,- per maand... Dat scheelt nogal!

ons bellen en excuses aanbieden voor deze verkeerde informatie

Budget Energie
    Beste mevrouw,

Vervelend om te horen dat u aangeeft dat uw dochter is misleid tijdens de aanmelding voor Budget Energie in de Mediamarkt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Na het lezen van uw klacht ben ik dan ook een onderzoek gestart naar de aanmelding van uw dochter. Ik laat de uitkomst hiervan graag hier achter.

Ik kan zien dat uw dochter inderdaad klant bij ons is geworden via een verkoper in de Mediamarkt. U geeft aan dat ze tijdens deze aanmelding is misleid, doordat de verkoper haar verkeerde informatie over haar maandbedrag heeft gegeven.

Ik ben natuurlijk niet bij het gesprek tussen uw dochter en de verkoper geweest, maar zoals u op het contract van uw dochter kunt zien is de schatting die de verkoper heeft gemaakt gebaseerd op verbruikgegevens die uw dochter zelf heeft doorgegeven. Daarbij komt ook dat er duidelijk staat vermeld dat het hierbij om een schatting gaat. Wanneer de aanmelding bij ons binnen komt, wordt de schatting opnieuw berekend aan de hand van het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3 jaar op het adres. Op basis van dit verbruik wordt vervolgens het termijnbedrag bepaald.

Uw dochter is tijdens de aanmelding akkoord gegaan met tarieven. De tarieven staan namelijk voor 3 jaar vast. Het termijnbedrag staat niet vast, maar is afhankelijk van het verbruik. Wanneer het verbruik hoger is, is het termijnbedrag automatisch ook hoger.

Direct na de aanmelding is aan uw dochter bevestigd met welke tarieven zij akkoord is gegaan. Ook is toen direct het juiste termijnbedrag bevestigd en bevestigd op basis van welk verbruik het termijnbedrag is berekend. Vanaf dit moment had uw dochter 14 dagen wettelijke bedenktijd. Als uw dochter het niet eens was met het termijnbedrag of met de tarieven, had zij het contract kunnen annuleren. Dit heeft zij niet gedaan en hierdoor is het contract geldig geworden.

Juist om misverstanden en miscommunicatie te voorkomen, wordt de aanmelding in de Mediamarkt visueel ondersteund. Alle stappen, voorwaarden en tarieven worden met u doorgenomen. Daarnaast wordt u meermaals gewezen op de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Vervolgens hebben wij na het ondertekenen voor akkoord het energiecontract met voorwaarden naar opgestuurd. Ook hierin maken wij nogmaals melding van de tarieven. U wordt dus meermaals schriftelijk gewezen op alle voorwaarden en uw dochter is hiermee akkoord gegaan, zowel door te ondertekenen als door de wettelijke bedenktijd niet te gebruiken. Er is daarom geen sprake van oneerlijke handelspraktijken.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?