Klacht Budget Energie: misleiding

J. De Ligt

Tijdens het winkelen bij de Mediamarkt waren daar vertegenwoordigers van Budgetenergie die ons een mooi aanbod deden.
Wanneer we op dat moment van energieleverancier zouden veranderen, dan zouden wij recht hebben op een voucher van 150 euro. Gaandeweg bleek dat wij geen gas af zouden nemen en zou er een voucher van 75 euro zijn. De computer weigerde echter en na herhaalde pogingen, werd ons een check overhandigd van 150 euro. U heeft geluk, gefeliciteerd. U heeft hier recht op, zo verzekerde de ledenwerver ons. De computer was op dat moment in onderhoud en kon geen 75 euro voucher produceren. De voucher hebben we besteedt bij de Mediamarkt.
Na 3 weken was er een incasso van 75 euro, als zijnde een bedrag waar we geen recht op zouden hebben.
Hier zijn wij het niet mee eens.
Het bedrag hebben we gestorneerd.
Er is contact geweest met budgetenergie, zij beroepen zich op de voorwaarden waarvan wij wel op de hoogte waren, maar werd ons mondeling toegezegd de verstrekte voucher helemaal konden gebruiken. Er was geen sprake van dat er mogelijk op een later tijdstip een correctie plaats zou vinden. Wij vinden dit misleidend en wij zijn het niet eens met een incasso achteraf.

Geen incasso achteraf van 75 euro op een toegezegde voucher.

Budget Energie
    Beste meneer de Ligt,

Het is erg spijtig te horen dat u verkeerd bent geïnformeerd over uw cadeau kaart, wij werken er hard aan om onze verkopers te trainen zodat zij de juiste informatie verstrekken. Wij zullen uw klacht ook terugkoppelen aan de betreffende verkoper(s). Het is echter niet zo dat wanneer een medewerker, bewust of onbewust, verkeerde informatie geeft dit ook direct vast staat. Het contract waarvoor u tekent en de daarbij geldende voorwaarden zijn bindend. Het is daarom ook van belang dat u binnen de gestelde wettelijke bedenktijd contact opneemt. In de actievoorwaarden van de cadeau kaart onder punt 15 staat ook het volgende vermeld:

Indien u een cadeau kaart heeft ontvangen voor twee aansluitingen en na het sluiten van de overeenkomst blijkt dat één van beide aansluitingen niet op uw adres kan worden geleverd zal de helft van uw welkomst cadeau worden teruggevorderd of geblokkeerd.

Wij blijven daarom bij ons standpunt dat de helft van uw cadeau kaart terugbetaald dient te worden. U kunt dit voldoen via de iDeal link in de herinnering die u van ons hebt ontvangen.

Budget Energie Web-care

Ook een klacht indienen over Budget Energie?