Klacht Budget Energie: misleiding
Details
Klacht
Tijdens het winkelen bij de Mediamarkt waren daar vertegenwoordigers van Budgetenergie die ons een mooi aanbod deden.Wanneer we op dat moment van energieleverancier zouden veranderen, dan zouden wij recht hebben op een voucher van 150 euro. Gaandeweg bleek dat wij geen gas af zouden nemen en zou er een voucher van 75 euro zijn. De computer weigerde echter en na herhaalde pogingen, werd ons een check overhandigd van 150 euro. U heeft geluk, gefeliciteerd. U heeft hier recht op, zo verzekerde de ledenwerver ons. De computer was op dat moment in onderhoud en kon geen 75 euro voucher produceren. De voucher hebben we besteedt bij de Mediamarkt.
Na 3 weken was er een incasso van 75 euro, als zijnde een bedrag waar we geen recht op zouden hebben.
Hier zijn wij het niet mee eens.
Het bedrag hebben we gestorneerd.
Er is contact geweest met budgetenergie, zij beroepen zich op de voorwaarden waarvan wij wel op de hoogte waren, maar werd ons mondeling toegezegd de verstrekte voucher helemaal konden gebruiken. Er was geen sprake van dat er mogelijk op een later tijdstip een correctie plaats zou vinden. Wij vinden dit misleidend en wij zijn het niet eens met een incasso achteraf.
Gewenste oplossing
Geen incasso achteraf van 75 euro op een toegezegde voucher.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.