Opgelost door Budget Energie: na het beëindigen van een jaarcontract is onterecht een 13e termijn gefactureerd

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 483014
Gebruiker
J.K. Jonker
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Na het beëindigen van een 1 jaar contract is een 13e termijn gefactureerd.
Dat is niet correct, 12 termijnen zijn betaald, de betaling van de 13e termijn heb ik stopgezet. Nu wordt ik geconfronteerd met betalingsherinneringen , sommatie om te betalen en incassokosten. Ik heb gebeld met de klantenservice, maar die bieden geen oplossing anders dan dat ik de 13e factuur moet betalen anders volgen er extra kosten.
Klantonvriendelijk en niet commercieel deze stugge opstelling.
Ook heb ik nog geen eindafrekening gekregen, ik verwacht geld terug te krijgen, het verschil van gebruik gas-licht en 12 termijnbedragen.

De oplossing

de laatste factuur opheffen en eindafrekening toesturen

1 reactie

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste meneer Jonker,

    Wat vervelend dat u zich niet gehoord voelt door mijn collega! Ik leg het u daarom graag uit.

    Als u gaat overstappen, horen wij dat pas een dag van te voren via de netbeheerder. Een factuur wordt wel altijd ruim van te voren opgemaakt en naar de bank gestuurd voor incasso. U bent op 3 september 2020 overgestapt en de laatste factuur was op 28 augustus 2020 al geïncasseerd. Deze konden wij dus niet meer terugtrekken.

    Natuurlijk kijken we op de eindnota altijd naar uw werkelijke verbruikskosten door middel van uw meterstanden. Ook kijken we altijd naar alle in rekening gebrachte termijnbedragen. Uw eindnota is inmiddels opgemaakt en u heeft hierop helaas een bijbetaling, zelfs inclusief het laatste termijnbedrag van september 2020. Uw werkelijke kosten waren dus hoger dan alle (betaalde en onbetaalde) termijnbedragen.

    Stel dat wij het laatste termijnbedrag wel konden crediteren, zou deze ook niet meegenomen worden op de eindnota en wordt de naheffing daarvan verhoogd. Per saldo zou het te betalen bedrag dus gelijk blijven.

    Ik verzoek u daarom vriendelijk om alsnog alle openstaande bedragen te voldoen.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.K. Jonker
Datum
Uiteindelijke oplossing
tegen m'n zin heb ik de factuur betaald om de procedure te versoepelen. Een dag later ontving ik de eindnota. Op deze eindafrekening ontbrak een kortingsbedrag, daarover gebeld met Budget Energie, dit zal alsnog verrekend worden. In aanvulling op andere detail vragen over "gemiddelde tarieven" ontvang ik een factuurspecificatie. Ditmaal werd ik klantvriendelijker benaderd in een telefoongesprek van ruim 20 minuten met veel muziekjes tussendoor.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen