Klacht Budget Energie: ongeldig contract

Klachtnummer
# 478168
Gebruiker
Gebruiker1590757972
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Op 18 augustus 2020 is er een klacht door mij gepost # 471534. Daar is op gereageerd door Budget energie Webcare. Energie levering zou worden teruggezet naar United Consumers (het proces hiervoor was in gang gezet).
Wij zouden op de hoogte worden gehouden van de verdere voortgang van de interne klachtenprocedure.
Tijdens het telefoongesprek op 18-8-2020 werd ook aangegeven dat we alle betalingen niet hoefde te doen, het wordt opgelost, dus gewoon negeren.
Op 19-8-2020 een mail ontvangen van budget energie: we hebben uw klacht in behandeling en nemen binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u op. Dat is niet gebeurd.
indien wij u niet kunnen bereiken nemen wij contact op per e-mail. dit is ook niet gebeurd.
Wel hebben wij een aanmaning ontvangen op 3 september 2020. daar hebben wij 5-9-2020 op gereageerd en gerefereerd naar de afspraken die wij hebben gemaakt. Ook daar hebben wij geen reactie op ontvangen tot op heden!
vandaag ook weer gebeld, echter krijg ik de melding: wegens een storing zijn wij telefonisch niet bereikbaar. verbinding wordt verbroken.

De oplossing

De beloofde acties werkelijk uitvoeren en de afspraken nakomen.

9 reacties

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste meneer, mevrouw,

    Allereerst mijn excuses dat u nog geen reactie van ons heeft ontvangen over uw klacht! Het onderzoek naar de verkoop loopt nog, we hebben zojuist een reminder naar de externe partij gestuurd. Uiteraard hadden we u moeten informeren over de vertraging.

    Uw klacht loopt nog steeds, zodra wij een bericht van de externe partij ontvangen, nemen wij contact met u op.

    Bedankt voor uw begrip en geduld alvast.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare
  2. Auteur
    Gebruiker1590757972
    Datum
    Graag verneem ik hoe het nu gaat met de aanmaningen?
    En hoever is het proces om de energie weer via United consumers te laten verlopen? United Consumers weet nog van niks..onderzoek van de verkopende partij heeft namelijk niets te maken met het terugzetten van de energie naar United Consumers

  3. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste,

    ik begrijp dat er voor u nog wat onduidelijkheden zijn. Mijn excuses hiervoor.

    Wij hebben United Consumers een tweede bericht gestuurd waarin wij aangeven dat wij de levering onterecht zijn begonnen. Wij verzoeken United Consumers in de e-mails om de levering terug te nemen. Zodra zij dit geaccepteerd hebben en de levering weer terug nemen, wordt u weer klant bij United Consumers.

    Op dit moment staat er op alle openstaande posten een dispuut. Dit houdt in dat de betalingen tijdelijk on hold staan. Er zullen verder dus geen aanmaningen over de openstaande posten komen. Zodra de procedure omtrent de terugname is voltooid, zullen alle termijnbedragen ook teruggedraaid worden.

    Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare
  4. Auteur
    Gebruiker1590757972
    Datum
    Ik heb bericht ontvangen dat de energie weer is teruggedraaid naar United Consumers.

    Echter wordt er nu een boete gegeven van 250 euro. Tot op heden mis ik bewijs:
    De energieleverancier kan het contract bewijzen door u bijvoorbeeld een kopie van het contract te sturen waarop uw handtekening staat. Of het sturen van de bandopname van het telefoongesprek. Uit de bandopname moet duidelijk blijken waar u mee akkoord gaat.

    Graag ontvang ik die z.s.m.!
  5. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste meneer, mevrouw,

    Op uw verzoek nemen wij contact op met de externe verkoper. Zodra wij meer weten, hoort u van ons.

    Alvast bedankt voor uw geduld!

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare
  6. Auteur
    Gebruiker1590757972
    Datum
    Beste Budget Energie Webcare,

    Sinds 11 juni 2020 zijn jullie al bezig met het opvragen van dit bewijs.
    (op 11-6-2020 werd ik gebeld door Marleen van Budgetenergie. Ze gaan de opname van Hosted energie opvragen om aan te tonen dat de overstap wel wettelijk klopt.)
    Vervolgens hebben jullie meerdere keren aangeven het bewijs op te vragen bij Hosted Energie.

    Waarom is het na ruim 3 maanden nog steeds niet aangeleverd? Blijkbaar is het er dus niet maar worden wij aan het lijntje gehouden?

    mvg Frank
  7. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste,

    U wordt zeker niet aan het lijntje gehouden. Zoals gisteren aangegeven nemen wij contact op met de externe verkoper. Zodra wij een terugkoppeling hebben, nemen wij contact met u op.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare
  8. Auteur
    Gebruiker1590757972
    Datum
    Hallo Webcare,

    Al wat vernomen van hosted energie?
  9. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Hallo!

    Ons contactpersoon is vandaag helaas afwezig, maar ik heb haar zojuist een e-mail gestuurd en naar de status gevraagd.

    Bedankt voor uw geduld!

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen