Klacht Budget Energie: ongeldige contract

sad Niet opgelost
Gebruiker1590757972

Budgetenergie claimt een aanmelding te hebben gehad op 24-4-2020 van een overstap via Hosted Energie. Wij hebben de overstap echter niet gemaakt.
Bellen gaf geen resultaat bij Budget energie. Op 29-05-2020 een brief gestuurd naar Budgetenergie en daar in aangegeven dat het een onterechte aanmelding betreft . tevens in de brief aangegeven dat de overstap niet mag worden uitgevoerd! op 11-6-2020 wordt ik gebeld door Marleen van Budgetenergie. Ze gaan de opname van Hosted energie opvragen om aan te tonen dat de overstap wel wettelijk klopt. over enkele dagen hoort u van ons. Op 18-6-2020 maar weer gebeld want nog niks gehoord. Ik kreeg mevrouw Rene te spreken en die gaf aan dat ze er nog mee bezig zijn. Ik gaf aan dat wij inmiddels een legale aanmelding hebben geregeld bij United consumers en die gaat vanaf 29-6-2020 energie leveren en wij willen dus niet dat jullie dat gaan overnemen! Rene gaf aan: oke dan zet ik de overname op eind juli 2020 dan hebben wij de tijd om aan te tonen dat u wel een overstap heeft gedaan en sturen wij: Geen rekening als blijkt dat uw gelijk heeft of anders een boete als blijkt dat we bewijs hebben van de overstap naar budgetenergie. Nu heeft budgetenergie niets meer laten weten en hebben ze United consumers eind juli eraf gegooid en de energielevering over genomen. Wederom gebeld en gesproken met Bas. Hij kon de gesprekken van 11-6 en 18-6 wel zien maar wilde verder geen medewerking geven. Wilde ook niet ingaan op de brief en wilde ook niet de energielevering terug geven aan United Consumers. Toen ik weer de brief aanhaalde en aangaf dat ik 29-5-2020 al kenbaar heb gemaakt dat er geen overstap mag worden uitgevoerd door Budgetenergie verbrak hij de verbinding maar.

Conform de brief van 29-05-2020 te handelen en de fouten die ze gemaakt hebben te herstellen. Sowieso de levering weer terug geven aan United Consumers.

Budget Energie
    Beste,

Het is vervelend om te horen dat er een aantal dingen mis lijken te gaan omtrent uw aanmelding. Mijn excuses hiervoor.

Ik heb een interne klachtenprocedure gestart. Hier ontvangt u ook een bevestiging van. Op deze manier kunnen wij uitzoeken wat er precies is gebeurd en ervoor zorgen dat het probleem wordt opgelost.

Ik kan zien dat u gisteren heeft gebeld en u toen ook heeft aangegeven dat u naar united consumers terug gezet wil worden. Dit proces is in gang gezet. U zult op de hoogte gehouden worden via de interne klachtenprocedure. De oplossing van de interne klachtenprocedure zullen wij ook hier delen.

Budget Energie Webcare

Gebruiker1590757972
Energielevering wordt weer terug gezet naar United Consumers. Om ons nog een boete te geven gaan ze bewijs leveren. Daar zijn ze al meer dan 2 maanden mee bezig en we hebben nog steeds niks ontvangen.

Ook een klacht indienen over Budget Energie?