Klacht Budget Energie: Onterecht afschrijven van een bedrag vooraf

Klachtnummer
# 32708
Gebruiker
Brovem
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Per 1 juli overgegaan van Nederlandse Energie Maatschappij naar BudgetEnergie per 1 juli 2013. Contract voor 3 jaar. Uit uw aanbod de goedkoopste. Terwijl het contract nog niet van kracht was schreef men onaangekondigd op 18 juni 2013 een bedrag van € 71,88 af van mijn rekening. Onder nummer 246924/1437051. Ik heb mijn klacht gemeld bij hen. Geen goed antwoord. Wel vragenlijst door een bureau of klacht goed is afgehandeld.

Gewenste oplossing

Graag wil ik dat bedrag terug ontvangen met excuus. Ik betaal elke maand mijn termijn bedrag.

1 reactie

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Geachte heer Brouwer, Op 15 juli heeft u ons een e-mail gestuurd. In uw e-mail vraagt u waarom wij u vooraf vastrecht in rekening brengen. Op 22 juli heeft mijn collega mej. J. Bos op deze e-mail gereageerd. Ik stuur u hierbij nogmaals een uitleg over de vastrechtfactuur. Uitleg vastrecht
    Vastrecht is de vergoeding die u aan BudgetEnergie betaalt voor de levering van gas en/of elektriciteit. Het vastrecht staat los van uw daadwerkelijke verbruik. Het vastrecht bedraagt €71,88,- inclusief btw per product per jaar. Wanneer u zowel gas als elektriciteit bij BudgetEnergie afneemt brengen wij in het eerste jaar van levering de helft van het vastrecht vooraf in rekening. De andere helft zal worden verwerkt in uw maandelijkse voorschot. Wij zullen uw afmelding afronden zodra wij de betaling van €71,88,- hebben ontvangen. Zo kan deze manier van vastrecht vooraf incasseren bijdragen aan de controle van uw rekeningnummer/betaalgegevens. In de jaren na het eerste leveringsjaar zal het volledige bedrag voor vastrecht worden verwerkt in uw maandelijkse voorschot. Deze informatie wordt u ook toegezonden in de welkomstmail en het bijgevoegde document 'Informatie overstappen'. Ik vertrouw erop uw vraag zo voldoende te hebben beantwoord.Met vriendelijke groet, Eric Seleky
    BudgetEnergie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen