Klacht Budget Energie: Onterecht lage schatting van meterstand (beginstand)

Klachtnummer
# 25019
Gebruiker
Linda
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Onlangs heb ik een jaarnota van BudgetEnergie ontvangen. Ik schok enorm dat ik als alleenstaand iemand met een eenpersoonswoning 4420 kWh zou hebben verbruikt.

Eerst heb ik een e-mail gestuurd, daarna gebeld. Een medewerkster meldde dat de beginstand een schatting was. Tijdens dat gesprek dat volgende bleek uiteindelijk dat in het systeem een andere beginstand stond van dezelfde maand dat 2000 kWh hoger lag (22324 i.p.v. de geschatte 20346). Dit klonk mij een stuk aannemelijker waardoor ik hiermee akkoord ben gegaan. Ze meldde tot correctie over te gaan en een nieuwe nota te sturen.

De volgende dag krijg ik een e-mail waarin stond dat ik eerst via e-mail had aangegeven geen beginstand te hebben en dat *ik* telefonisch toch een nieuwe stand had doorgegeven, en twee vragen: waar ik deze nieuwe meterstand vandaan had en of ik bewijs kon leveren. BudgetEnergie gebruikt een uiterst incorrecte schatting, terwijl ze een correcte beginstand bezitten, en houden zich vervolgens van den domme?

De oplossing

Alsnog de gecorrigeerde beginstand van 22324, zoals telefonisch was toegezegd.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Budget Energie is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen