Klacht Budget Energie: Onterecht lage schatting van meterstand (beginstand)

Linda

Onlangs heb ik een jaarnota van BudgetEnergie ontvangen. Ik schok enorm dat ik als alleenstaand iemand met een eenpersoonswoning 4420 kWh zou hebben verbruikt.

Eerst heb ik een e-mail gestuurd, daarna gebeld. Een medewerkster meldde dat de beginstand een schatting was. Tijdens dat gesprek dat volgende bleek uiteindelijk dat in het systeem een andere beginstand stond van dezelfde maand dat 2000 kWh hoger lag (22324 i.p.v. de geschatte 20346). Dit klonk mij een stuk aannemelijker waardoor ik hiermee akkoord ben gegaan. Ze meldde tot correctie over te gaan en een nieuwe nota te sturen.

De volgende dag krijg ik een e-mail waarin stond dat ik eerst via e-mail had aangegeven geen beginstand te hebben en dat *ik* telefonisch toch een nieuwe stand had doorgegeven, en twee vragen: waar ik deze nieuwe meterstand vandaan had en of ik bewijs kon leveren. BudgetEnergie gebruikt een uiterst incorrecte schatting, terwijl ze een correcte beginstand bezitten, en houden zich vervolgens van den domme?

Alsnog de gecorrigeerde beginstand van 22324, zoals telefonisch was toegezegd.

Budget Energie is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Budget Energie?