Opgelost door Budget Energie: Onterechte incasso kosten
Details
Klacht
Op 7, 10 en 17 juni telefonisch contact gehad met budget energie over het eerste termijn bedrag. Ik heb budget energie tijdig (7 juni) voor het eerste termijn bedrag (9 juni) geïnformeerd dat het bedrag te hoog isIk ben toen door een medewerkster geholpen aan de telefoon die aangaf dat het termijn bedrag aangepast is. Op 9 juni als nog tegen de afspraak in werd het oorspronkelijke bedrag afgeschreven, waarna ik contact heb opgenomen nadat ik het bedrag had terug geboekt. De medewerker gaf dit keer aan, dat ik beter kon wachten op de eerste email en dat ik vervolgens kon bellen. 17 juni gebeld nadat ik de eerste email had ontvangen. Wederom werd er aangegeven dat het termijn bedrag aangepast is, ik heb vooralsnog het nieuwe bedrag al overgemaakt. Waarna ik het verzoek krijg vandaag dat ik het volledige bedrag niet heb betaald en ik 40 euro incasso kosten moet betalen. WEER GEBELD 09:00 vanmorgen waarbij de medewerkster aangaf helemaal niks voor mij te kunnen doen en dat ik de incasso kosten moet betalen voor een fout die gemaakt is door haar collega. Ze gaf aan dat ik gemisinformeerd ben maar dat ik het oorspronkelijke termijn bedrag moet betalen. Dit kunnen ze eventueel verrekenen in de eind nota. Hier kan ik mij in vinden, is geen probleem. Echter, gaf ze wel aan dat ik voor de fout die gemaakt is door budget energie, doordat ik gemisinformeerd ben, ik alsnog de incasso kosten moet betalen. Ik kan mij hier niet in vinden.
Gewenste oplossing
Ik zou graag willen dat het bedrijf de incasso kosten terug trekt en mij het eerste termijn bedrag minus de al overgemaakte kosten laat betalen.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.