Opgelost door Budget Energie: Onterechte incasso kosten

BlauweStokstaart#390

Op 7, 10 en 17 juni telefonisch contact gehad met budget energie over het eerste termijn bedrag. Ik heb budget energie tijdig (7 juni) voor het eerste termijn bedrag (9 juni) geïnformeerd dat het bedrag te hoog is
Ik ben toen door een medewerkster geholpen aan de telefoon die aangaf dat het termijn bedrag aangepast is. Op 9 juni als nog tegen de afspraak in werd het oorspronkelijke bedrag afgeschreven, waarna ik contact heb opgenomen nadat ik het bedrag had terug geboekt. De medewerker gaf dit keer aan, dat ik beter kon wachten op de eerste email en dat ik vervolgens kon bellen. 17 juni gebeld nadat ik de eerste email had ontvangen. Wederom werd er aangegeven dat het termijn bedrag aangepast is, ik heb vooralsnog het nieuwe bedrag al overgemaakt. Waarna ik het verzoek krijg vandaag dat ik het volledige bedrag niet heb betaald en ik 40 euro incasso kosten moet betalen. WEER GEBELD 09:00 vanmorgen waarbij de medewerkster aangaf helemaal niks voor mij te kunnen doen en dat ik de incasso kosten moet betalen voor een fout die gemaakt is door haar collega. Ze gaf aan dat ik gemisinformeerd ben maar dat ik het oorspronkelijke termijn bedrag moet betalen. Dit kunnen ze eventueel verrekenen in de eind nota. Hier kan ik mij in vinden, is geen probleem. Echter, gaf ze wel aan dat ik voor de fout die gemaakt is door budget energie, doordat ik gemisinformeerd ben, ik alsnog de incasso kosten moet betalen. Ik kan mij hier niet in vinden.

Ik zou graag willen dat het bedrijf de incasso kosten terug trekt en mij het eerste termijn bedrag minus de al overgemaakte kosten laat betalen.
Budget Energie heeft netjes gebeld zoals afgesproken en hun excuses aangeboden. Daarnaast heeft budget energie mijn klacht verholpen door de incasso kosten te crediteren en het termijn bedrag, zoals afgesproken, aan te passen.

Beste meneer,

Zojuist heb ik intern een klachtenproces opgestart. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor uw geduld.

BlauweStokstaart#390
    Hartelijk dank voor jullie snelle reactie. ik wacht het gesprek af.
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Bedankt voor uw reactie.

Op 29 juni is er een klachtenprocedure gestart. Vanaf dit moment duurt het ongeveer 5 werkdagen voordat uw klacht wordt opgepakt. Ik verzoek u daarom vriendelijk om even geduld. Een medewerker van het klachtenteam zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Beste meneer,

Zojuist heb ik u telefonisch gesproken over de afhandeling van uw klacht. Graag laat ik de uitkomst ook hier achter.

In uw klacht geeft u aan dat uw termijnbedrag zou worden verlaagd, maar toch een verhoogd bedrag was geïncasseerd. Hier heeft u ook incassokosten over ontvangen en hier bent u het niet mee eens.

Naar aanleiding van uw klacht heb ik de betalingen gecontroleerd. Ik kan zien dat de wijziging van het termijnbedrag niet goed is gegaan. Ik heb de wijziging daarom alsnog met terugwerkende kracht doorgevoerd. De incassokosten zijn tevens verwijderd. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?