Klacht Budget Energie: Oplichterij

# 422096
Iy002

Geloof niks van al die acties van BudgetEnergie. Het is één en al oplichterij bedrijf. Heb er zo een spijt van dat ik ooit dankzij een actie (250 Euro kortingscadeabon) bij de MediaMarkt een contract heb getekend, wat ik ook nooit heb gekregen...

Dat ze mijn metingen opnieuw gaan meten en dat ze het gaan herberekenen plus ik wil dat mijn korting verwerkt wordt in de rekening. Want dat is mij belooft, tijdens het tekenen van een contract destijds.

Iy002
    Oplichters
    Budget Energie
    Beste ly002,

Op 22 november 2018 hebben wij een aanmelding van u ontvangen via onze verkopers in MediaMarkt. Zoals u in de voorwaarden van uw contract kunt vinden, zou u de budget korting t.w.v. €200,- aan het eind van de looptijd van uw contract ontvangen. De einddatum van uw contract bij Budget Energie was 27 november 2021 en u bent per 22 januari 2020 overgestapt naar een andere energieleverancier. U heeft uw contract voortijdig verbroken, waardoor de budget korting van €200,- vervalt. Wij zullen deze korting daarom niet verrekenen met de jaarnota die u onlangs heeft ontvangen.

Uw termijnbedrag was helaas niet passend bij uw verbruik, waardoor er een bijbetaling is ontstaan. U geeft aan dat u wilt dat Budget Energie uw metingen opnieuw zal meten. Het is mij niet duidelijk wat u door ons gemeten zou willen zien. Uit uw e-mail van 4 februari 2020 kan ik opmaken dat u het gevoel heeft dat uw meterstanden niet correct zijn. Echter heeft u deze meterstanden zelf aan ons doorgegeven, het verbruik hier tussen dient u af te rekenen met uw energieleverancier.

Enige uitzondering is uw meterstand van uw gasmeter van 27 november 2018, hiervan hebben wij een correctie ontvangen van uw netbeheerder Enexis. De meterstand is, op verzoek van Enexis, aangepast naar de meterstand van het moment van uw sleuteloverdracht. Vanaf het moment dat de sleuteloverdracht heeft plaatsgevonden, bent u namelijk verantwoordelijk voor het verbruik op uw adres. Op 21 december 2018 hebben wij u hier per e-mail over geïnformeerd. De door u doorgegeven meterstand was '84735' en op verzoek van Enexis is uw meterstand gewijzigd naar '84495'. Mocht u op uw overdrachtsformulier een andere meterstand voor gas zien, dan kunt u dit formulier altijd aanleveren. U kunt ons hiervoor benaderen via klanten@budgetenergie.nl. Let op: Dit is alleen mogelijk als er daadwerkelijk een andere stand voor gas op uw overdrachtsformulier staat. Zonder officieel overdrachtsformulier kan er geen wijziging plaatsvinden.

U ontvangt binnenkort een eindnota waarop wij het verbruik tussen 28 november 2019 (afrekendatum jaarnota) en 22 januari 2020 (einddatum contract) zullen afrekenen. De eindstanden van uw meters ontvangen wij van uw nieuwe energieleverancier. Ook ziet u hierop de verdere kosten terug, zoals de opzegboete van € 150,- vanwege het voortijdig verbreken van uw contract.

Ik raad aan om het openstaande bedrag van de jaarnota zo snel mogelijk te voldoen om verdere kosten te voorkomen. U kunt ook mogelijk een betalingsregeling treffen via onze klantenservice.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?