Klacht Budget Energie: Opzeggen contract en opleggen boete van € 250

# 197270
MV

In feb/mrt hoorden we van Eigen Huis dat ze collectief energie gingen inkopen bij Budget Energie. Scheelde veel geld dus toegestemd. Kon om een of andere reden pas aan het eind van het jaar. Begin september verhuisd en opgezegd bij Nuon die leverancier was op het oude adres. Geen boetes (nagevraagd bij nieuwe leverancier - op nieuwe adres Eneco) als je overstapt naar een andere leverancier in verband met verhuizing. Klopte. We krijgen op 23 november een mail van Budget Energie dat het nieuwe contract voor het OUDE adres is gestart op 16 november. Opzeggen blijkt bij navraag pas per 28 november te kunnen en we krijgen volgens de chat-dame Linda een boete van €250 (€125 voor gas en € 125 voor stroom). We zijn totaal vergeten in de hectiek van de verhuizing aan het nieuwe contract van het oude huis te denken. We vinden de boete niet terecht (waarom hanteert het ene bedrijf geen boetes en het andere bedrijf buitenproportionele boetes). Graag een coulante afhandeling.

- Eindigen contract per 16 november
- Geen boete wegens verhuizing

Budget Energie

Uw klacht heb ik neergelegd bij onze klachtenafdeling. Zij nemen binnen 5 werkdagen contact met u op.

Budget Energie Webcare