Klacht Budget Energie: salderen na een jaar 1 op 1 en niet zoals nu per maand al salderen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 604486
Gebruiker
M.M.
Datum
5 reacties

Details

Klacht

50% PER 1 JULI OVER DE OPGEWEKTE STROOM PER MAAND VERREKENEN MAG NIET!! deze moet 1 op 1 na 1 jaar verrekend worden (salderen)en wat er dan nog overblijft aan opgewekte energie (negatief saldo dus) tegen 50% gemiddelde prijs uitgekeerd worden en dus NIET per maand verrekenen zoals ik het nu begrijp en lees. Ik wil hier graag antwoord op hebben. Misschien zie ik dit verkeerd?? Dan hoor ik het graag. A

Gewenste oplossing

wil graag tekst en uitleg, schriftelijk/email
Geboden oplossing
Ze blijven zeggen dat het WEL zou mogen om per maand te salderen en de eventueel teveel terug geleverde stroom per maand meteen te halveren(per 1 juli 50% vergoeding) terwijl navraag bij juridisch adviseur van DAS (rechtsbijstand) mag dit absoluut niet! Zij geven duidelijk aan dat dit bij eindafrekening opgemaakt moet worden dus 1 op 1 gesaldeerd moet worden. Ook als je een variabel contract per maand hebt. Want zeg nu zelf WE HEBBEN GEEN KEUZE MEER. JAARCONTRACTEN WORDEN NU NIET MEER AFGESLOTEN VOORLOPIG. Dit geeft maar weer eens aan dat je overal op moet letten....de kleine lettertjes...Nu betaal je in dit geval bij Budget Energie straks heel veel bij.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste mevrouw,

    Zojuist heb ik intern een klachtenproces opgestart. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

    Alvast bedankt voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare
  2. Auteur
    M.M.
    Datum
    Ik heb tot op heden nog niets vernomen van 1 van jullie medewerkers. Ik heb wel al juridisch advies ingewonnen en ben in gelijk gesteld. Dus wil ik heel graag uw reactie op mijn klacht.
  3. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste mevrouw,

    In de bevestiging die u van ons heeft ontvangen geven wij aan dat u binnen 5 werkdagen een eerste reactie ontvangt. Deze periode is nog niet verstreken. Ik vraag u daarom vriendelijk om geduld.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare
  4. Auteur
    M.M.
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  5. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mevrouw,

    Inmiddels heeft u van ons een uitgebreide reactie per e-mail ontvangen. Hierin leggen wij uit waarom wij de terugleververgoeding naar 50% terugbrengen. 50% is momenteel een reële waarde en nog steeds een goede vergoeding is in verhouding tot de vergoeding die men bij veel andere energieleveranciers ontvangt.

    Ook geven wij aan dat wij ons aan de salderingsregel houden die de overheid heeft opgesteld. De uiteindelijke verrekening vindt namelijk nog steeds plaats op de jaar- of eindnota.

    Ik ga ervan uit u hiermee alle duidelijkheid te hebben gegeven en sluit uw klacht.

    Bedankt voor uw geduld!

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen