Klacht Budget Energie: Schandalig budget energie

Klachtnummer
# 643885
Gebruiker
Schofterig
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik heb zonnepanelen. Door heel veel afwezigheid heb ik meer terug geleverd dan verbruikt . Toch moet ik 400 euro extra betalen en nieuwe maand bedrag van 1 euro naar 159 euro . Ik heb een oude meter en de saldering is pas 2025 . Het is onmogelijk te bepalen wanneer ik elektra heb gebruikt op duur tarief /goedkoop tarief . Het moet eigenlijk weg gestreept worden Ik vind dit werkelijk schofterig.

Gewenste oplossing

Budget kan mij laten zien dat wat ik werkelijk maandelijks verbruikt heb tegen welke kosten .

2 reacties

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste meneer, mevrouw,

    Zojuist heb ik intern een klacht voor u aangemaakt. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie
  2. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer,

    In uw klacht geeft u aan dat u het schofterig vindt dat wij uw teruglevering niet hebben verwerkt op uw jaarnota. Graag leg ik uit waarom er een schatting is gemaakt.

    Wij hebben u recentelijk twee keer gevraagd om meterstanden door te geven. Op 30 december 2022 hebben wij gevraagd om uw meterstanden van 1 januari 2023 door te geven, vanwege de ingang van het prijsplafond. Op 2 januari 2023 hebben wij vervolgens gevraagd de meterstanden voor uw jaarnota door te geven. U heeft vervolgens op één dag via alle twee de links uw meterstanden doorgegeven. Er zat echter in verschil in deze standen. Omdat het niet mogelijk is dat er zo'n flink verschil in standen zit van dezelfde dag, zijn uw meterstanden uitgevallen en hebben wij deze geschat. Er is dus zeker geen kwaadwillendheid bij ons geweest. Dit is echt veroorzaakt door de afwijkende meterstanden die u zelf heeft doorgegeven.

    Omdat ik constateer dat de schatting te hoog is geweest, heb ik uw jaarnota direct gecorrigeerd. Binnen enkele werkdagen ontvangt u een nieuwe jaarnota met daarop de teruglevering en een tegoed.

    Ik ga ervan uit dat u tevreden bent met deze oplossing en sluit uw klacht.

    Met vriendelijke groet,
    Budget Energie

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen