Klacht Budget Energie: spookaanmelding

B.J. Zwijnenburg

Ik kreeg ineens bericht van mijn huidige energie leverancier dat zij hadden doorgekregen dat ik mijn contract wilde beëindigen vanwege een overstap naar Budget energie.

Terwijl ik geen enkele actie in die richting heb ondernomen noch met een medewerker van Budgetenergie heb gesproken. Ik ben gewoon tevreden met mijn huidige leverancier.
En als er (opdringerige) mensen aan de deur aanbellen/opbellen die mij tot wat voor overstap dan ook willen overhalen; zeg ik nog voor hun eerste zin al dat dergelijke zaken nooit aan de deur regel.

Ik wil dat dergelijke praktijken niet voor kunnen komen.

Beste meneer/mevrouw Zwanenburg,

Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen. Helaas kan ik u niet bereiken, daarom geef ik graag op deze manier mijn reactie. Ik zie inderdaad een aanmelding terug op uw adres in mijn systeem. Uit de door u meegestuurde foto (bijlage) van uw rechtmatige energieleverancier haal ik dat u onze contractant niet bent. Daarom zullen wij deze gehele aanmelding terugdraaien. Wij nemen vandaag contact op met uw rechtmatige energieleverancier Greenchoice, zodat zij de levering zo snel mogelijk kunnen terugnemen en hervatten. Dit proces kan even duren, omdat wij afhankelijk zijn van een reactie van uw rechtmatige energieleverancier. Ik wil u onze excuses aanbieden voor het ongemak.

In Nederland is het in de energiebranche voor iedereen mogelijk om een aanmelding te doen op ieder adres. Hierdoor komt het helaas wel eens voor dat er per abuis een onjuist adres wordt ingevoerd, waardoor een energieleverancier op een verkeerd adres start met leveren. Energieleveranciers onder elkaar hebben hiervoor procedures opgesteld, zodat de levering zo snel mogelijk teruggedraaid kan worden. Helaas blijft hierdoor het risico op het leveren op een onjuist adres altijd bestaan.

Met vriendelijk groet,

Budget Energie Webcare
    Beste meneer/mevrouw Zwijnenburg,

Sinds gisteren is de levering van energie op uw adres weer overgenomen door uw eigen energieleverancier. Zij zullen de afrekening van uw energieverbruik, ook over de periode dat wij ten onrechte de levering over namen, verzorgen.

Wij hopen dat u tevreden bent over de afhandeling van uw klacht. Deze klacht zal ik sluiten.

Web-care

Ook een klacht indienen over Budget Energie?