Klacht Budget Energie: Te hoge eindrekening

Klachtnummer
# 453728
Gebruiker
Moppie55
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Te hooge eind rekening met overstap

De oplossing

Dat ik alleen de boete vam 150 moet betalen

1 reactie

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste,

    Ik zie in mijn systeem terug dat u per 5 mei 2020 een overstap heeft gemaakt naar een andere energieleverancier. Uw energiecontract liep echter nog tot 26 november 2021, dat betekent dat u uw contract voortijdig heeft verbroken.

    Voor de voortijdige opzegging van uw contract is er een opzegboete in rekening gebracht. Wij hebben echter ook de opzegboete van uw voorgaande energieleverancier vergoed, deze brengen wij bij een voortijdige verbreking van het contract in rekening. U kunt dit vinden in de leveringsvoorwaarden van uw contract (punt 8.). Daarnaast brengen wij ook nog een klein gedeelte bij u in rekening voor uw verbruik. Onze klantenservice heeft dit meerdere keren aan u doorgegeven. Via onze klantenservice heeft u hier een betalingsregeling over getroffen, waarbij wij u meer termijnen hebben aangeboden dan gebruikelijk.

    Ik vind het erg vervelend dat u niet op deze kosten had gerekend, echter zijn deze wel volgens de voorwaarden van uw contract in rekening gebracht. Gezien de bovenstaande redenen wordt de in rekening gebrachte eindnota niet gecorrigeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen