Klacht Budget Energie: verkeerd geïnformeerd

Klachtnummer
# 99656
Gebruiker
jet57
Datum
1 reactie

Details

Klacht

ik heb verschillende malen contact met budget energie gehad omtrent opzeggingen.
echter bleek ik nog een contract te hebben lopen bij NUON.
dit heeft elkaar gepasseerde ik had twee energie contracten.
nu wil ik budget energie opzeggen.
Zij hadden mij moeten informeren over het contract bij de NUON.

Opzeggen kost 100 euro omdat Budget energie gas en licht gereserveerd hebben.

Gewenste oplossing

door onvolledige informatie moet ik nu 100 euro boete betalen.

Ik wil van de boete af

1 reactie

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste mevrouw Termijn, Inmiddels heeft u contact gehad met een van onze medewerkers, Tamara. voor de volledigheid plaatsen wij de door haar gestuurde e-mail hieronder. De klacht op dit platform zullen wij sluiten, mocht u vragen hebben dan kunt u direct contact opnemen met Tamara.Opzegboete
    U heeft het contract bij Budget Energie opgezegd. Wij stoppen de levering per 13 maart 2015. We hebben de opzegboete van € 100,- besproken. U gaf bij mij aan dat u een verlenging bent aangegaan bij NUON die voor u voordeliger is dan de tarieven binnen uw huidige contract bij Budget Energie. NUON heeft u gewezen op de € 100,- contractbreukboete die wij in rekening gaan brengen als u het contract voortijdig wordt beëindigd. U bent ondanks dit bericht toch akkoord gegaan met het laten doorgaan van de nieuwe overeenkomst met NUON. Ik heb met u besproken of, ondanks het in rekening brengen van deze boete, het contract met NUON alsnog niet voordeliger voor u uitpakte. Dit was volgens u het geval.De boete van € 100,- contractbreuk vindt u op de komende eindnota. Als wij van u de meterstanden hebben ontvangen maken wij de eindnota binnen 6 weken voor u op.Met vriendelijke groet,
    Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen