Klacht Budget Energie: Verkeerde tarieven gebruikt op factuur en geen behoorlijk antwoord op klacht daarover.

# 620485
Jprive

Op 30 augustus een klacht neergelegd bij Budget energie.
Mijn vaste contract was geldig t/m 22 augustus 2022.
De tarieven t/m 22 augustus waren: Normaal kWh € 0,17048 en gas € 0,85916. De aangepaste en vooraf gemailde tarieven voor augustus na afloop contract waren: kWh € 0,46129 en gas € 1,66414.

De rekening van 25-07 t/m 24-08-2022 heeft een tarief van kWh € 0,51207 en gas € 1,84734.
Mijn rekening (25-07 t/m 24-08) heeft verkeerde tarieven gebruikt. Tot en met 22 augustus had ik recht op de tarieven conform vast contract. 23 en 24 augustus conform de opgegeven tarieven voor augustus.

De reactie van budget energie op 16-09 geeft alleen aan waarom de factuur de foutieve facturen gebruikt. Factuur wordt opgemaakt met de tarieven van die dag. Niet hoe het opgelost gaat worden en niet hoe ik inzicht krijg in de juiste factuur.
Dit antwoord komt via mail met een no-reply adres.

Ik wil graag zien dat de juiste tarieven worden gebruikt voor deze factuur en niet pas op een eindafrekening die geen enkele controle op de gebuikte tarieven geeft..
Als zeer ervaren ict-er horen dat ze een maandrekening alleen kunnen opmaken met het tarief van die dag is volstrekt ongeloofwaardig. Een beetje programmeur doet dat in een dag. Ben dus zeer benieuwd of ze mijn jaarnota wel met de juiste tarieven kunnen opmaken als je dat per maand niet kunt.

Budget Energie
    Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor het indienen van uw klacht. Graag voorzie ik u van een reactie.

Het klopt dat u een vraag heeft gesteld over de verbruiksoverzichten. Hier heeft u als antwoord op ontvangen dat de verbruiksoverzichten worden opgemaakt tegen het actieve tarief en niet tegen die van de periode waar het verbruiksoverzicht werkelijk over gaat. Ik begrijp dat dit vervelend is, maar het overzicht is slechts een indicatie.

In de e-mail staat aangegeven dat er helaas op het moment geen andere mogelijkheid is om de overzichten op te maken. Een oplossing kan ik u dan ook niet bieden. Natuurlijk hoopt Budget Energie dat dit in de toekomst wel mogelijk is. Voor nu kunt u het zien als een indicatie. De jaarnota is leidend. Hierop zult u per maand worden afgerekend tegen het juiste tarief.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?