Klacht Budget Energie: Verkeerde tarieven gehanteerd

Marjolein-91

Helaas moet ik het opnieuw plaatsen want volgens jullie is onderstaand opgelost maar dat klopt niet.
Ik heb gemeld en de verbinding werd vanwege een storing bij jullie verbroken

Elke maand krijg ik van jullie een specificatie en mijn oude contract liep nog tot en met oktober maar toch hebben jullie tussen 11 september en 12 oktober ineens onderstaand gehanteerd

Normaal 0,83039
Dal 0,76432
Gas 2,94022

1. Dit zijn geen oktober tarieven want dat is:
Normaal 0,74803
Dal 0,68852
Gas 2,64862

2. Contract liep nog maar jullie hebben ineens hogere tarieven gehanteerd ten tijde van mijn laatste maand binnen het contract.

3. Ik wil een nieuwe specificatie met de juiste tarieven voor 11 september tm 12 oktober dus onderstaand:
Normaal: 0,17132
Dal: 0,15922
Gas: 0,85513

Tevens graag voor oktober onderstaande tarieven hanteren vanaf het moment dat mijn contract afgelopen is:
Normaal 0,74803
Dal 0,68852
Gas 2,64862

Ik wil dat op mijn maandverbruik het juiste word aangeven anders word ACM ingeschakeld

Budget Energie
    Beste mevrouw,

Zojuist heb ik intern een klacht aangemaakt. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op om dit nogmaals te bespreken met u.

Alvast bedankt voor uw geduld.

Budget Energie Webcare
    Marjolein-91
    Bedankt ik wacht het af
    Hopelijk word hier grondig naar gekeken
    Budget Energie
    Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor het indienen van uw klacht. Graag voorzie ik u van een reactie.

Het klopt dat u iedere maand van Budget Energie een verbruiksoverzicht ontvangt. Hierop kunt u uw verbruik van de afgelopen maand zien en een indicatie van de kosten die hierbij horen.

U geeft aan dat er een verkeerd tarief wordt gehanteerd. Dit is niet het geval. Op de verbruiksoverzichten kan geen onderscheid worden gemaakt in tarieven. Uw verbruiksoverzicht gaat namelijk over 2 maanden. In beide maanden zijn andere tarieven actief. Het verbruiksoverzicht wordt alleen opgemaakt tegen het actuele tarief.

In uw geval zal het verbruik van een deel van de vorige maand dan ook worden weergegeven tegen de tarieven van de nieuwe maand. U hoeft zich hier echter geen zorgen om te maken. Er staat duidelijk aangegeven dat de verbruiksoverzichten slechts een indicatie van de kosten zijn. De jaarnota is leidend en hierop zal u uiteraard correct worden afgerekend. Het verbruik van iedere maand zal tegen de juiste tarieven worden afgerekend.

Een ander verschil in tarieven kunt u vinden in het btw percentage. Dit is 9%, maar op de verbruiksoverzichten staat nog 21%.

Bovenstaande punten zijn helaas niet anders in te stellen. Ik kan u dan ook geen ander overzicht sturen. Het betreft nogmaals puur een indicatie en u zult op de jaarnota correct worden afgerekend.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Budget Energie Webcare

Ook een klacht indienen over Budget Energie?