Opgelost door Budget Energie: Vroegtijdig het contract beëindigd. Boete zou komen te vervallen. Echter veranderen ze elke keer de spelregels

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 111180
Gebruiker
Suus1988
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb mijn contract met budgetenergie vroegtijdig moeten beëindigen omdat ik mijn huis moest verkopen en bij mijn vriend ben ingetrokken.
Op de website van budgetenergie staat dat je geen boete hoeft te betalen als je een bewijs hebt van inschrijving op het adres en een actief contract kunt laten zien van de nieuwe woning. Dit is bevestigd door een medewerker.Dit heb ik opgestuurd en vervolgens veranderen ze de spelregels weer. Ik kreeg een mail met dat het moest gaan om een vast contract met vaste tarieven. (waar niks over gezegd was en dus ook niks van vermeld stond op de website) daarnaast moest het gaan om een contract dat al enige tijd actief is, het adres de contractvorm en ingangsdatum moesten zichtbaar zijn. Heb ik dit netjes aangeleverd. (de boete inmiddels al van mijn rekening geschreven) Krijg ik weer een email met dat het niet duidelijk is of het energie contract geldig is in de periode vanaf de verkoop van mijn woning. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

De oplossing

Graag wil ik mijn geld terug van de boete. Ik heb alles netjes tijdig aangeleverd maar elke keer veranderen ze de spelregels.
Trek 1 duidelijke lijn . zet al die spelregels vast zodat klanten niet voor verassingen komen te staan. Zowel op de website en fluit het personeel duidelijk in wat de spelregels zijn.

Daarnaast streven jullie ernaar om binnen 3 werkdagen te antwoorden. het duurt minimaal meer als een week voor ik antwoord krijg

4 reacties

  1. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Beste Klant,Uw klacht is neergelegd bij onze klachtenafdeling. U ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie.Met vriendelijke groet,Budget Energie
  2. Auteur
    Suus1988
    Datum
    Ik ben gebeld door budget energie, dat mijn bevindingen juist zijn. en dat ze het bedrag van de boete binnen een week over zullen maken.
  3. Auteur
    Budget Energie
    Datum
    Klacht is opgelost door onze klachtenafdeling.Met vriendelijke groet,Budget Energie
  4. Auteur
    Suus1988
    Datum
    Budget energie gaf toe dat de fout bij hun lag en daarom heb ik de kosten voor de boete terug gekregen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Suus1988
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Budget Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen