Opgelost door Budget Home Store XL: Onrechtmatige weigering gekochte bank terug te nemen en terug te betalen.

sad Opgelost
**ink**

Na online aankoop slaapbank 'Teun' blijkt de bank niet naar verwachting. Ruim binnen de termijn van twee weken laten we dit weten aan de winkel. Het antwoord is: we nemen de bank niet terug, want er is 'maatwerk' geleverd. Dat 'maatwerk' bestaat uit een rijtje standaard keuzes die bij aankoop op de site gemaakt moeten worden (o.a. stofkeuze en maat). Er is geen mogelijkheid de bank in standaarduitvoering te kopen, de bank kan alleen gekocht worden door een aantal vooraf gegeven keuzes te maken.
Ik heb de winkel zowel telefonisch als schriftelijk laten weten dat dit niet als maatwerk aangemerkt kan worden (dan zou ieder onlne produkt waarbij je uit twee standaardkeuzes kan kiezen ineens 'maatwerk' worden). Maar de winkel blijft bij haar standpunt en wil de bank niet terugnemen en weigert het aankoopbedrag terug te storten.
Hiermee schendt de winkel het Burgerlijk Wetboek, waar in de
'Bepalingen voor overeenkomsten op afstand en overeenkomsten buiten de verkoopruimte' omschreven staat wat 'maatwerk' is. Deze aankoop valt daar niet onder.

De winkel zou de bank terug moeten halen en binnen twee weken het aankoopbedrag terugstorten.
Na druk van Consumentenbond, Autoriteit Consument en Markt en mails met juridische argumentatie koos de winkel eieren voor zijn geld. De winkel is nog steeds niet aangesloten bij waarborgfondsen, dus als je hier koopt: let goed op de voorwaarden.

Budget Home Store XL is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Budget Home Store XL?