Klacht Budget Rent a Car: Auto in een lagere autogroep ontvangen dan gereserveerd en betaald

# 122060
Mikko

Ik heb op 15/6/2015 een auto gereserveerd (bijv. Een Peugeot 5008 1.6). Toen ik de auto op 17/7/2015 ging ophalen kreeg ik een kleinere auto mee (Nissan Qashqai).
* Direct gevraagd of deze auto wel in dezelfde klasse viel als degene die ik heb gereserveerd. Dat werd bevestigd.
* Thuis nagezocht hoe het zit met autoklasses bij Budget, de Nissan Qashqai valt in goedkopere autogroep (J ipv K).
* Telefonisch contact opgenomen met de customer service afdeling van Budget. Die bevestigden de fout en zouden het verhuurstation contact laten opnemen met mij voor een oplossing.
* Volgende morgen (18/7/2015) nog geen reactie. Omdat we die dag op vakantie vertrokken heb ik een via email de situatie uitgelegd en gevraagd om een restitutie van het teveel betaalde. Ontvangstbevestiging en een ticketnummer ontvangen.
* Na terugkomst nog niets vernomen, weer gemaild met alle gegevens. Nog geen reactie.
Door de kleinere auto paste de bagage niet achterin en was de reis minder comfortabel.

Ik heb geen auto gehad uit de autogroep die ik heb gereserveerd en waarvoor ik heb betaald, maar een auto uit een goedkopere autogroep.
Gereserveerd en betaald voor Autogroep N (b.v. Peugeot 5008 1.6)
Gekregen een auto uit Autogroep J (Nissan Qashqai), zoals ook vermeld op huurcontract.
Hierdoor was de auto te krap voor aantal personen en bagage die mee ging, en was de reis niet zo comfortabel als had gemoeten.
Ik wil een financiële compensatie.