Klacht Budget Rent a Car: Budget heeft ons ten onrechte voor extra complete verzekering laten betalen

Klachtnummer
# 29166
Gebruiker
Esther
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ik heb via Rentalcars.com een auto gehuurd (inclus. CDW-verzekering en Schadekosten restitutieplan), ttl EUR 115. Maar toen ik deze polis bij de Budget-desk op Belfast Airport toonde, zei men daar dat we helemaal NIET verzekerd waren. Men zei tegen ons dat je de verzekeringen nooit via een tussenpersoon kan afsluiten. Ik heb naderhand geïnformeerd bij Budget hierover en zij zeiden me dat hun employees inhoudelijk niet op de hoogte kunnen zijn van verzekeringen die bij een tussenpersoon zijn afgesloten. Dan hebben de Budget-medewerkers ons dus vals voorgelicht. We hadden geen andere keus dan (nogmaals) een verzekering af te sluiten (à EUR 183). Je gaat immers niet onverzekerd rondrijden! Het kan niet zo zijn dat Budget-employees uitspraken doen over dat je onverzekerd bent, terwijl dat achteraf helemaal niet waar bleek te zijn. Kunt u me helpen?
Hartelijk dank alvast! Hartelijke groet, Esther van Elk

Gewenste oplossing

Omdat medewerkers van Budget op Belfast International Airport ons verkeerd hebben voorgelicht en wij achteraf toch goed verzekerd bleken, wil ik het geld terug wat Budget ons heeft laten betalen voor deze overbodige verzekering. Het gaat om een bedrag van EUR 183,68 (en dat is erg veel, omdat het totale huurbedrag inclusief verzekering maar EUR 115,82 was.
Achteraf bleek deze verzekering dus overbodig te zijn, omdat we dus wél al verzekerd waren (verzekering afgesloten via Carrental.com).

0 reacties

Ook een klacht indienen over Budget Rent a Car?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen