Klacht Budgetair: verplicht kiezen voor reisverzekering,servicepakket en vliegticketgarantie

# 195142
J. Hendriks

Op 25-9 (-2016) kocht ik 2 vliegtickets voor een familielid nl. van Caracas - Panama en Panama- Düsseldorf. Tijdens het boekingsproces werd ik en vervolgens mijn neef die de ontvanger van de tickets was en van wie ik dus het e-mailadres had doorgegeven verplicht om te kiezen voor bovengenoemde niet-vrije -keuze-opties. Verbaasd was ik te lezen in de Consumentengids van deze maand ("Extra kosten bij vliegtickets") dat het niet toegestaan is om pas in de loop van het boekingsproces deze posten op te voeren, maar dat deze meteen zichtbaar horen te zijn. daarnaast heb ik via telefonisch contact met de Consumentenbond ook begrepen dat je niet verplicht mag worden om te moeten kiezen voor bepaalde (vrije!) opties. Mijn neef werd via BudgetAir naar Iberia doorgelinkt en kreeg een plattegrond van de plaatsen in het vliegtuig voorgeschoteld, waarbij hij 2x de goedkoopste plaats heeft betaald. Die was toch al betaald ?!

Wij zouden graag het geld terug ontvangen van BudgetAir voor de overbodige kosten die mijn neef en ik hebben moeten maken, aangezien dit zaken waren die wij niet hoefden bij te kopen.

Wij vinden dat Budgetair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Budgetair?