Opgelost door Budgetplan: Verkeerd advies over een nieuwe oven die bij aflevering niet 100% werkte, kostte me extra geld.

Gebruiker1603614344

Ik kocht een nieuwe AEG oven van Budgetplan.nl deze werkte niet 100% toen ik hem ontving. Ik belde Budgetplan.nl die zei dat ik contact moest opnemen met AEG, dat ze alleen het product verkopen. Dit veroorzaakte tal van problemen omdat AEG op zijn beurt niet bereid was om onmiddellijk service te sturen en de problemen met mijn elektriciteit de schuld gaf. Pas nadat ik een gecertificeerde elektricien had gebeld om naar ons huis te komen, die bevestigde dat er geen probleem was met mijn elektriciteit, maar met de oven. Dit kostte me 119 euro. Na juridisch advies te hebben gekregen van de Consumentenbond die me vertelde dat Budgetplan ervoor verantwoordelijk is dat ze een volledig functioneel nieuw product leveren en me niet naar AEG had moeten doorverwijzen. Daarom gaf Budgetplan mij een verkeerd advies, wat me 119 euro en 30% extra bovenop de aankoopprijs kostte. Ik wil dat Budgetplan mij deze extra kosten terugbetaalt.

Ik wil dat Budgetplan mij de extra kosten van EUR 119 terugbetaalt.

Budgetplan
    Geachte heer Varga,

Wij zullen per omgaande contact met u opnemen om deze kwestie met u op te lossen.

Mvg. Budgetplan Ridderkerk

Gebruiker1603614344
Het bedrijf reageerde snel en nam contact met mij op. Ze hebben me de extra gemaakte kosten terugbetaald vanwege hun onjuiste advies om contact op te nemen met de service van de fabrikant van de oven, zelfs als deze nieuw werd geleverd met een defect.

Ook een klacht indienen over Budgetplan?