Klacht Buerstner.com: Misleiding door Burstner caravans; onjuiste matrassen en lattenbodems.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 312711
Gebruiker
J.M. de Gruijter
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Wij hebben een nieuwe Burstner Premio Plus 440TK gekocht afgelopen april. In de brochure staat dat de matrassen vijf-zone koudschuim matrassen zijn; in de technische gegevens staat verder dat het gebruikte materiaal EVOPORE HRC is. Verder staat in de brochure dat de lattenbodems met flexibele rubberlagers zijn uitgerust. Na levering van de caravan constateerden we al snel dat de matrassen geen vijf-zone matrassen zijn, dat het gebruikte materiaal geen EVOPORE HRC is en dat de lattenbodems van de bedden niet voorzien zijn van flexibele rubber lagers. We hebben de dealer hier op aangesproken en Burstner zelf; Burstner geeft aan dat er een 'typefout' in de brochure staat en dat daar geen rechten aan kunnen worden ontleend. We hebben echter specifiek navraag gedaan voor de koop of dat de bedden inderdaad 5-zone matrassen zijn, en dat is door de verkoper bevestigd.

De oplossing

Wij willen graag een vervangend, vergelijkbaar of beter, product. Dus matrassen met zonering of die zorgen voor drukverdeling op een andere wijze (bijvoorbeeld gebruik van traagschuim). Verder willen we graag dat de lattenbodems worden voorzien van flexibele rubberen lagers. Daarnaast zijn wij hier nu 10 weken mee bezig. We voelen ons niet serieus genomen door de klantenservice van Burstner, dus een excuus is ook op zijn plaats.

Bijlagen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Buerstner.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.M. de Gruijter
Datum
Uiteindelijke oplossing
Buerstner heeft via de dealer laten weten bereid te zijn 'uit coulance' 340€ terug te betalen. Van dat geld koop je nog niet een volledig matras dat dezelfde kwaliteiten heeft als voorgespiegeld. Laat staan drie matrassen. Buerstner reageert verder niet op onze vragen om te aan te tonen dat het schuim klopt en de lattenbodems flexibel zijn bevestigd. Struisvogelpolitiek. Ondertussen hebben wij de reclame code commissie ingeschakeld, op advies van de consumentenbond. De klacht is in behandeling genomen. Onze volgende stap is ingebrekestelling en dan op naar de geschillencommissie. Onnodig in onze ogen, want ze kunnen zelf leveren wat ze hebben beloofd in de folder en via de dealer hebben bevestigd.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Buerstner.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen