Klacht Buienradar: Misleidende reclame van nepsites

F.M. Oldewelt

Een aantal zgn. 'Duitse' modesites adverteert ook op Buienradar. Dit zijn echter nepsites die louter Chinese junk verkopen, zie ook de talloze klachten hierover op internet. Dit gemeld bij Buienradar, waarvan ik aannam,dat zij niet geassocieerd willen worden met dergelijke nepsites. Hun reactie: "Onze advertentieruimtes worden via een speciaal online veilingssysteem verkocht aan derden. Wij hebben zelf helaas niet in beheer wie deze plaatsen opkoopt en kunnen daarom ook geen partijen buiten sluiten. Dit veilingssysteem wordt beheerd door Google".
Oftewel de Chinezen kopen zich overal in op Google, met alle ellendige gevolgen vandien, en daar is dus blijkbaar niets aan te doen.
Het moet niet gekker worden..…

Buienradar zou de advertenties in eigen beheer moeten houden. Nu zijn zij in mijn optiek mede schuldig aan de ellende die mensen zich op de hals halen zodra ze bij een dergelijke nepsite gaan bestellen.

Wij vinden dat Buienradar hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Buienradar?