Klacht Buitenhof Tuinmeubelen: Zeer slechte communicatie over levering van onze bestelling en het niet nakomen van afspraken
Details
Klacht
Daags nadat BT contact met ons had opgenomen om een leverafspraak te maken , kreeg ik te horen dat een deel van de order niet leverbaar was. De leverafspraak had niet gemaakt mogen worden en wij kregen de vraag of de leverafspraak konden verzetten.Na +/- 10 telefoontjes (en mailtjes) over en weer, was de bestelling toch wél leverbaar op 1 bankje na. Deze kon pas in september geleverd worden (wij hebben besteld in mei). BT vond het toch eigenlijk zelf ook wel vreemd dat dit bankje pas in het najaar leverbaar zou zijn aangezien dit een bestelling van tuinmeubelen betreft. Men zou dit uit gaan zoeken en terugbellen.
Uiteindelijk is de set geleverd min de extra bank.
Bij levering bleek dat er schroeven misten welke nodig waren voor het vastmaken van de parasol. Dus de parasol moest weer mee terug. En er moest een nieuwe leverafspraak gemaakt worden. We zijn inmiddels 15 telefoontjes verder.
Ter compensatie hebben we overigens 1 sierkussen gratis ontvangen, a 50 euro. Aangezien dit bedrag op geen enkele manier in verhouding staat tot de aankoopwaarde van de tuinset voelden wij ons met deze compensatie niet serieus genomen.
De parasol is opnieuw geleverd, dit keer met de bijbehorende schroeven. Er werden bezorgkosten in levering gebracht.
Na meerdere telefoontjes bleek dat het inderdaad toch wat vreemd was dat wij voor een nalevering bezorgkosten moesten betalen en konden we deze kosten laten zitten.
In de tussentijd zelf nog 3 keer contact opgenomen en te vragen hoe het nu zit met de levering van de bank. Niemand belt terug, nooit meer iets gehoord.
In juli zelf maar weer gebeld en gezegd dat we bank niet meer willen hebben. Enige reden waarom Buitenhof Tuinmeubelen nog contact met ons mag opnemen, is om te praten over een compensatie van deze trieste gang van zaken.
Gewenste oplossing
Compensatie voor de tijd en energie die wij hebben moeten stoppen in het gehele aankoop en leveringsproces van onze tuinmeubelen. De gemaakte fouten liggen bij BT, de interne communicatie en communicatie naar de klant is uitermate slecht te noemen.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.