Klacht Buma Stemra: geschil in betaling

Hans Pbeek

Aangezien wij een winkel hebben hebben wij bij Buma een licentie gekocht om radio te kunnen luisteren in de winkel.
Nu gaat het hier om een NIET verplicht abbonement en wij zijn dit toch aangegaan zo zouden wij ook een korting zouden krijgen van €104.
Toen wij de rekening kregen hebben wij deze niet betaald en ik denk dat deze gelijk weg is gegooid ( ik heb hem niet gezien).
Wij kregen 9-3 een aanmaning en uiteraard hebben wij gelijk betaald. Het was uiteraard niet zo dat wij niet welwillend waren te betalen.
Vervolgens kregen wij een week later een herhaling en een vermelding erbij dat de korting ingetrokken werd. Nu bleek dat wij de vorige betaling naar een verkeerd rekening nummer hebben overgemaakt. Gelijk hebben wij het geld ex. korting overgemaakt naar het juiste rekeningnummer. Tevens hebben we gebeld naar Buma en de situatie uitgelegd. Vervolgens kreeg ik te horen dat de medewerker niets met de situatie van doen had en dat de straf resp. de intrekking van de korting bleef staan. De medewerker heeft mij zeker NIET net te woord gestaan ik durf hier het woord onbeschaafd te gebruiken. Ik heb een klacht gestuurd naar Buma stemra en kreeg gelijk bericht terug dat de medewerker ermee aan de slag ging en dat binnen 5 werkdagen een passend antwoord gegeven zou worden.
Nu krijg ik vandaag een mail van een incasso bureau om het bedrag van de ingehouden korting te claimen (ik zit nog op antwoord van Buma te wachten).
Uiteraard heb ik het incasso bureau de situatie mondeling toegelicht overigens dit keer een medewerker die wel van enig inlevings vermogen beschikt en nu mag ik weer een aantal dagen wachten op reactie. Ik ben benieuwd wat ik hier tegen kan doen en of er een ander instantie/bedrijf is die de diensten van Buma kan en mag overnemen.

Wanneer ik mijn klanten zo zou behandelen geloof ik niet dat ik nog lang werk zou hebben en terecht overigens.

Excuses van Buma zodat mijn woede iets minder zal zijn.

Wij vinden dat Buma Stemra hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Buma Stemra?