Klacht Buurs: Probleem van defecte nieuwe ecotemp geiser van Buurs wordt niet opgelost.

A

Ecotemp buitengeiser gekocht via Bol.com bij Buurs. Door vertraging bij verbouwing en daarna ook nog corona-crisis, heeft de geiser al die tijd in verpakking gewacht op installatie.
Tien het eindelijk zo ver was om hem in gebruik te gaan nemen, deed hij het niet. De monteur die hem zou bevestigen zei dat er een ontsteker ontbrak en dat het waarschijnlijk een gereviseerde geiser is.
Gelijk met Bol.com contact gezocht en retour gezonden. Wij willen zo spoedig mogelijk ons geld terug om een andere geiser te kunnen aanschaffen. Buurs reageert niet of heel traag na aanmaak van case via Bol.com. Biedt alleen optie voor reparatie, maar een nieuwe geiser zou nooit gerepareerd moeten worden.

Wij willen dat Buurs het aankoopbedrag terug stort, zodat wij z.s.m. Een andere geiser kunnen aanschaffen.

Beste mevrouw Littel,

Zo'n anderhalf jaar geleden hebt u via bol.com bij ons een Eccotemp geiser aangeschaft. Op 16 juni om 13:53 ontvingen wij via bol.com het bericht dat de geiser niet zou werken. Op 16 juni om 15:23 hebben wij u een reactie gestuurd. U bedankt ons nog voor ik citeer: "Bedankt voor de snelle reactie." Waarom dan u dan schrijft waarom wij niet of heel traag reageren is mij niet duidelijk. Ook op de vele telefoontjes en mailtjes die u daarna naar ons en de klantenservice gedaan heeft is snel gereageerd.

De geiser is inmiddels 16 maanden oud en de wettelijke zichttermijn van 14 dagen is reeds ruimschoots verstreken. Ook de 30 dagen zichttermijn die wij en bol.com hanteren is ruimschoots verstreken. Een defect artikel komt dan in aanmerking voor (fabrieks) garantie. Wij hebben uw geiser daarom beoordeeld en ondertussen gerepareerd. De fabrieksgarantie van Eccotemp is 12 maanden, maar onderzoekskosten, reparatie- en verzendkosten zullen we u niet in rekening brengen.
    Wij gaan er van uit de uw klacht zo opgelost is wensen u veel plezier met de Eccotemp geiser.

met vriendelijke groet,
    Johan Mellema
    www.buurs.nl
    Buurs
    U hebt van ons een nieuwe ongebruikte geiser ontvangen waar geen onderdelen ontbraken. Bij controle bleek de ontsteking wel te vonken maar de gastoevoer werd niet geopend. Zonder ontsteker (zoals uw "monteur" stelt zal de geiser niet vonken. Wellicht heeft uw "monteur" niet genoeg kennis van dit apparaat om een goede diagnose te stellen. Uiteindelijk bleek een los contact bij de gasklep de oorzaak.

Omdat de aankoop 16 maanden geleden is gedaan storten we het aankoopbedrag niet retour. Ook niet wanneer u hier om blijft vragen via alle mogelijke kanalen. U mag hier ontevreden over zijn, maar ik wil u vriendelijk vragen om het bij de feiten te houden: De vele keren vragen zijn alle keren binnen 24 uur beantwoord en u hebt geen geiser met ontbrekende onderdelen of een gereviseerde geiser ontvangen. En u bent zeker niet in de maling genomen zoals uw "monteur" stelt.

U ontvangt morgen de geiser retour en voor ons is deze zaak afgedaan. Nogmaals vragen om creditering heeft geen zin.

A
Bedrijf komt niet met een gepaste oplossing en blijft stug volhouden dat een geiser zonder een ontsteking mechanisme normaal is. de fabrikant zegt iets anders hierover gelukkig sta ik in mijn recht en heb genoeg bewijs dat de geiser en het bedrijf niet deugen. Ik zal de zaak overdragen aan mijn rechtsbijstand als er geen goede oplossing komt.

Ook een klacht indienen over Buurs?