Klacht Bva Auctions: BVA Auctions heeft ons een ondeugdelijke vrieskast verkocht en de verkoper zegt, dat ie wel werkte.

IJSklontje#A'dam

Ik heb een mail van Klachtenkompas ontvangen 388270 over een bestaande klacht,maar ik kan niet antwoorden op noreply@klachtenkompas.nl, dan maar via deze weg:

Geachte Klachtenkompas, Ik heb de onderstaande mail ontvangen van BVA Auctions en ik ga nu proberen iemand te vinden, die een technisch rapport van de defecte vrieskast kan maken, waaruit blijkt, dat het defect er al was vóór de aankoop en dan stuur ik het rapport naar BVA en dan moeten we nog maar afwachten of de vorige eigenaar ons geld 700,77eu) terugbetaalt. Groet, Glenn Mensink

Beste meneer Mensink,

Wat een vervelende situatie en wat vervelend dat u zich niet kunt vinden in de
uitleg van mijn collega Shaun en mijzelf.

Omdat u een zakelijke klant bent, moet u kunnen aantonen dat het gebrek er al was
bij het ophalen van de kavel. Dit kunt u doen met een technisch rapport, waaruit
blijkt dat het gebrek dat er nu is, niet kan zijn ontstaan door het vervoer of wijze
van behandelen door u. Als u mij dit kunt overleggen, kan ik het nogmaals voor u in
behandeling nemen.

Ik verneem graag van u of ik u hier verder mee kan helpen.

Best regards,

Daniëlle

BVA Auctions vraagt nu of wij een technisch rapport van de defecte vrieskast (ad. 700,77) willen laten maken, waaruit blijkt dat het defect na aankoop is ontstaan. Dit is erg omslachtig en kost ons waarschijnlijk ook weer onderzoekskosten. Daarna nog afwachten of de verkoper bereid is ons het bedrag ad. 700,77 eu terug te betalen. Ik wil gewoon meteen mijn geld terug..

Bva Auctions is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

IJSklontje#A'dam
    A.s. woensdag 9 oktober 2019 komt de monteur van ABC-witgoed Reparaties van de vrieskast een technisch rapport maken. Dit rapport zal ik U via deze site toesturen, zodat de verkoper (en BVA Auctions) kunnen overleggen of deze reparatiekosten door de verkoper worden vergoed. Ook wil ik BVA vragen, indien de koeltechnisch monteur het defect kan repareren en stel dat de kosten hiervan erg meevallen, mogen wij dan op kosten van BVA of de verkoper de vrieskast direct laten repareren??
    Ik heb alvast gevraagd wat het kost om een technisch rapport te laten maken; Dit kost 70eu exclusief 21% BTW. Misschien is het handig als ik vooraf al bericht krijg van BVA of de verkoper bereid is deze kosten te betalen, mocht de reparatie (compressorpompje) qua kosten lager uitvallen dan 70eu ex, is het misschien verstandig om e.e.a. direct te laten repareren??
    M.vr.groet,
    IJS-enIJSkoud, hr. Glenn Mensink

IJSklontje#A'dam
    15.10.2019,Inmiddels heb ik het technisch rapport van de monteur ontvangen (zie bijlage). Hieruit blijkt, dat het compressorpompje defect is en dat dit defect niet te wijten is aan vervoer. Ook kon de monteur zien, dat de starter na twee seconden weer uitslaat; Dit duidt erop, dat de vriezer al langere tijd stil heeft gestaan.
    Nu is bewezen dat het defect reeds vóór de aankoop al aanwezig was, eis ik mijn aankoopbedrag incl. alle veilingkosten en BTW terug ad. 700,77eu en dat BVA Auctions hiervoor zorgdraagt.
    IJSklontje#A'dam
    ...en aansluitend op mijn eis tot terugbetaling van het aankoopbedrag ad. 700,77eu van de vrieskast, eis ik uiteraard ook terugbetaling door BVA-Auctions van de door ons gemaakte kosten van het technisch rapport door de monteur ad. 66,55eu !!

IJSklontje#A'dam
Geen. BVA Auctions had gevraagd om technisch rapport van het defect (vrieskast) en dat hebben we laten maken door ABC Witgoed reparaties (kosten rapport: 66,55eu!!!), en nu geeft BVA toe, dat het defect idd niet door het vervoer kan komen, maar nu gooien ze het erop, dat wij te laat onze klacht hebben ingediend (???). Ook hierop hebben wij een geldig en gegrond antwoord op gegeven; Nog geen reactie van BVA!! Dit is geen manier van zaken doen!!! Zij hebben dit ons per telefoon meegedeeld, zodat er uiteraard geen schriftelijk bewijs van hun tekst is, maar ik heb alles genotuleerd en later in een "reactie" via KlachtenKompas geuit. Des te meer bevreemdt het ons, dat U nu weer een mailtje stuurt of en hoe de klacht is afgehandeld... Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en blijven met een schadepost zitten van een oud stuk roest (defecte vrieskast) ad. 700,77eu en de kosten van het technisch rapport ad. 66,55eu. Lekker dan!! Stelletje...

Ook een klacht indienen over ?