Klacht Bva Auctions: Het valselijk vermelden van een waard op een foto.

Valse informatie doorgeven

Terug draaien van de koop, incl. gemaakte kosten.

Beste meneer/mevrouw Jonker,

Kunt u mij het kavelnummer doorsturen waar uw klacht over gaat? Dan kan ik dit verder in behandeling nemen. Met alleen uw achternaam kan ik dit helaas niet nagaan.

Ik hoor graag van u, alvast bedankt!

Kavelnummer: 36114-126
    Beste meneer Jonker,

Hartelijk dank voor het toesturen van het kavelnummer. Om dit in behandeling te kunnen nemen, heb ik wat meer informatie van u nodig. Ik stuur u een e-mail waarop u kunt reageren met een toelichting van uw klacht.

Ik hoor graag van u.

Jonker
    Qte" Zoals beloofd bij deze de e-mail naar aanleiding van uw bericht via Klachtenkompas.

U geeft hierin aan dat de gegeven informatie niet klopt, en dat u daarom de koop wilt terug draaien. Kunt u mij toelichten wat er volgens u niet klopt aan de kavelinformatie? Daarnaast hoor ik graag van u waarom u dit nu pas meldt, aangezien het kavel in november 2018 reeds is aangekocht.

Ik hoor graag van u!

Roos
    Klantenservice BVA Auctions "unqte

De prijs die geschreven bij de kavels is is vele malen hoger dan de werkelijke waarde. Dit is dus vals informatie en bedoelt om de biedingen hoger uit te laten komen. Waarbij de bieder dus vaak een veel te hoge prijs betaalt voor de munten.

De prijs geschreven op de munten samen is € 975,-. Ik had +/- € 300,- betaalt voor de munten. Na onderzoek blijkt dat de waarde meer richting de € 60,- ligt.

Dat klink in mijn oren als een vorm van oplichting.
    Beste meneer Jonker,

Bedankt voor uw reactie. U geeft hierin aan dat u onderzoek heeft gedaan naar de waarde van de munten. Ik stuur u ook een e-mail, waarin ik u vraag om mij dit onderzoek toe te sturen of aan te geven wat voor onderzoek u verricht heeft, zodat ik dit verder in behandeling kan nemen.

Ik hoor graag van u.

Jonker
    Heb ik niet. Ben naar een munten beurs geweest om te achterhalen wat voor een munten het zijn.

1 van de reactie's was:

Qte"Jouw munten zijn vrij common , niet echt zeldzaam , Marcus aurelius regeerde vrij lang dus veel munten van hem in de omloop. Plus hij was wel populair in zijn tijd , maar hij staat voor de waarde nu niet echt bekend om echt iets belangrijks of historisch. "unqte

En deze persoon werkt bij een archeologisch instituut en spaart ook Romeinse munten.

Qte"En ik hoop ook echt niet dat jouw opa die prijs op de kaartjes betaald heeft voor die munten 😊 want dan is hij aardig opgelicht "Qte en
    Qte" Ik denk als je ze veilt , en geluk hebt dat veel mensen hem zoeken dat je max 34 tot 80 euries krijgt 😊 "Unqte

Ben ik nog ruim met met € 60,- per stuk geweest.

Het ziet er dus uit dat de handelaar die via jullie hier handelt en een oplichting bende van maakt. Dus ik wil me geld terug en dat jullie hier zelf ook iets aangaan doen. Dus een volgende veilig zonder tarieven erop of dat jullie zelf onderzoek hebben gedaan.
    Beste meneer Jonker,

Bedankt voor uw toelichting. Ik wil u aangeven dat deze munten met een openingsbod van €10 euro in de veiling zijn geplaatst. De klanten die meebieden bepalen de uiteindelijke prijs, hier heeft BVA Auctions geen invloed op. Ik zie dat u enkel het laatste, hoogste bod heeft geplaatst. Door het relatief lage openingsbod had u een inschatting kunnen maken van de waarde van de munten. Ook had u alvorens het plaatsen van het bod, onderzoek kunnen doen naar de waarde van de munten. Online is veel informatie te vinden over oude Romeinse munten.

Om deze redenen kan ik u hierin niet tegemoetkomen. Mijn excuses voor het ongemak, ik hoop dat u alsnog veel plezier zult beleven aan de munten.