Klacht BVA Auctions: Ik noem dit oplichterij!

CC1959

Ze verkopen (nog steeds) een 3MP PTZ buitencamera met nachtvisie wit waarvan ze beweren dat de waarde € 269,95 zou zijn.
TRAP HIER NIET IN!
Het is een goedkoop merkloos prul wat je op AliExpress voor een tientje met gratis verzending kunt kopen. Verzonden door Beauty and Trends.
Als je de aankoop wilt herroepen moet je zelf de verzendkosten voor het retour betalen. Dit vind ik schandalig omdat ik misleid ben door BVA-Auctions dan wel hun partner m.b.t. de waarde van het product.

Restitutie van de aankoop (heb het artikel inmiddels aangemeld voor retour en ga het zometeen naar de post brengen) en restitutie van de kosten voor het retourneren.

CC1959
    Ik heb vandaag nog eens op de site van BVA-Auctions gekeken en vind het werkelijk schandalig dat die camera nog steeds tig keer aangeboden wordt en dat de zogenaamde waarde van € 269,95 niet aangepast is.
    Ik noem dit pure oplichterij en ben geneigd aangifte hiervan te gaan doen.
    CC1959
    BVA-Auctions zet op haar website :"Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling."
    Klopt niets van!
    31 augustus herroepen. Pakket is 2 september bij BVA auctions binnen gekomen.
    Nog steeds (14 september) geen cent van ze ontvangen.

Wel laf dat ze niet reageren op deze klacht.

Als ik het geld volgende week niet binnen heb schakel ik een deurwaarder in en ik overweeg om aangifte te doen van (medeplichtigheid aan) oplichting.
    BVA Auctions
    Beste C. Crijns,

Bedankt voor je review! Wij hebben nooit een bevestiging ontvangen van de retourenafdeling dat je pakket bij ons is aangekomen. Dit is dan ook de reden dat wij het geld nog niet hebben teruggestort. Ik zal je hierover mailen zodat wij dit direct in orde voor je kunnen maken.

Nikki - BVA-Auctions
    CC1959
    Fijn dat er eindelijk gereageerd wordt.

Als dit het probleem is, dan wordt het tijd dat jullie de retourenafdeling beter gaan organiseren. Het pakket is volgens T&T van PostNL al op 2 september afgeleverd.
    Bewijs daarvan heb ik via de mail naar jullie gestuurd.

En jullie horen de kavelinformatie aan te passen. Die is absoluut onjuist!

En het zou jullie fraai staan als je gezien de omstandigheden de kosten van de retourzending aan mij vergoedt.

BVA Auctions
    Beste mevrouw Crijns,

Bedankt voor uw bericht.
    We hebben de kavel inmiddels retour ontvangen en het aankoopbedrag gecrediteerd.
    Mijn excuses voor het ongemak

CC1959
Op de website van BVA Auctions staat: "Ik heb gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht, wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug? Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. ...Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht." Ik heb nu eindelijk een crediteringsfactuur ontvangen maar de terugbetaling vindt pas binnen 10 WERKdagen plaats. En ik krijg de kosten van de retourzending niet vergoed. Dus NEE ik ben niet tevreden met de geboden "oplossing". En ik vind het niet correct dat BVA -Auctions hier mijn naam noemt terwijl ik hier een alias gebruik.

Ook een klacht indienen over BVA Auctions?