Klacht BVA Auctions: Illegale auto met km stand in 2020 teruggedraaid

wvdm1985

Auto gekocht. Ze gaven wel aan dat NAP onlogisch was. Maar dat de km stand na controle in 2020 met meer dan 100.000 km is teruggedraaid hadden ze toch Wem mortnr vermelden lijkt me. Je koopt een ondeuglijke auto waar zelfs een misdaad op is gepleegd.. Want km stand terugdraaien is strafbaar.. Mogen ze dit zomaar verkopen? Geloof er niks van.

Ik hoop dat ze me in ieder geval kunnen laten weten wie de vorige eige naar was zodat ik aangifte kan doen. En als ze netjes zijn.... Ontbinden ze de koop. Maar zo fatsoenlijk zullen ze niet zijn

BVA Auctions
    Beste klant,

Wat ontzettend vervelend om te vernemen dat u deze situatie zo ervaren heeft. Echter, in de kavelomschrijving is opgenomen dat de kilometerstand 'onlogisch' is. Wij gebruiken de oordelen die gegeven worden door de RDW. Volgens hen betekend het oordeel 'onlogisch' het volgende:

"In de reeks tellerstanden is een tellerstand geregistreerd die lager is dan de stand daarvoor. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid of dat er een typfout is gemaakt. De RDW baseert het oordeel ‘onlogisch’ alleen op metingen na 1 januari 2014."

Bron: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/kampeerauto/tellerstanden/toelichtingen-op-oordelen

Kortom, op basis van de gegevens en informatie die wij aan u verstrekt hebben had u kunnen weten dat de tellerstand van deze auto mogelijk teruggedraaid is.

Maurits - BVA Auctions

Ook een klacht indienen over BVA Auctions?