Opgelost door BVA Auctions: Onacceptabele prijsopdrijving ivm misleidende kavelbeschrijving

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 531219
Gebruiker
O. van den Broeck
Datum
1 reactie

Details

De klacht

In de omschrijving van het desbetreffende kavel stond vermeld dat het stelling van RVS was. Bij afhaling bleek het gegalvaniseerd plaatstaal te zijn.
Reeds betaald rek niet meegenomen vanuit Helmond NL naar Antwerpen (BE). Onze schade is beperkt maar er stond nòg een auto met Belgisch kenteken en diegene heeft helaas 5 van deze rekken tegen een flinke prijs bemachtigt. Onacceptabele foutieve beschrijving van de kavels,

De oplossing

Allereerst het betaalde bedrag storneren maar ook diegene die de andere kavels met 5 rekken in kennis stellen dat de rekken niet van RVS zijn maar van plaatstaal.

1 reactie

  1. Auteur
    BVA Auctions
    Datum
    Beste meneer/mevrouw van den Broeck.

    Niet fijn om te lezen dat het kavel RVS stellingrek 90x176cm niet van RVS blijkt te zijn maar van gegalvaniseerd plaatstaal.
    Op de kijkdag van 22-03-2021 had je dit kunnen nagaan. Tevens is dit een veiling zonder recht van herroeping zoals vermeld in de veilinginformatie.

    De kavels worden naar beter weten omschreven waarin enkel wat bekend is bij ons word vermeld.
    Ik snap dat het vervelend is, maar kan je hierin niet verder helpen.
    Met vriendelijke groet,
    Ester
    BVA-Auctions

Uiteindelijke oplossing

Auteur
O. van den Broeck
Datum
Uiteindelijke oplossing
De mededeling dat de kavel op de kijkdag te bekijken was is technisch gezien correct maar tijdens Corona tijden toch lastig op te volgen vanuit België. De foutieve beschrijving is uiteindelijk te wijten aan de verkopende partij. Ook dat is duidelijk. Tja, gewoon gevalletje pech dus. Gelukkig was de schade zeer beperkt. Dank voor de reactie.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over BVA Auctions?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen