Klacht BVA Auctions: Ongegrond, zonder opgaaf van reden, niet gunnen van gewonnen kavel.

groen en geel

Geboden op een Revue Thommen AIrspeed en de kavel gewonnen voor € 91,-- euro. Daar komt nog 50% aan diverse kosten bij. Waarde plusminus € 400,--. Leuke deal dacht ik.... Maar helaas de verkoper gunt de kavel niet en ik heb dus niks! Het betreft hier een kavel van de Horlogemeesters die op andere platforms ook horloges aanbieden zonder minimumprijs. Geef dan een minimumprijs op. Zo kan ik ook horloges laten veilen. Als het bedrag mij zou zinnen dan akkoord en anders niet. Ik ga mijn verzameling ook maar verkopen op deze manier.... Hoewel dit bij de kavel staat omschreven, vind ik dit een zeer oneerlijke manier van zaken doen! Zo kan ik het ook.

Alsnog de kavel gunnen en daarnaast zou de veiling met start- en/of minimumprijzen moeten werken, zodat deze oneerlijke manier van zaken doen niet meer kan voorkomen.

BVA Auctions
    Beste meneer/mevrouw Breemans,

Bedankt voor je review.

Bij de kavels die onder gunning staan aangemeld, staat het altijd vermeld dat de mogelijkheid er is dat de verkoper niet akkoord gaat met het door jou aangeboden bedrag.

Bij een gunning word er pas een overeenkomst aangesloten wanneer beiden partijen akkoord gaan. In het geval van een gunning is het zo dat de verkoper een mogelijk artikel online zet waarin de bieder de mogelijkheid word gegeven om een bod te doen hierop.

"De gunningsbeslissing is de keuze van de aanbesteder voor de ondernemer met wie hij de overeenkomst wil sluiten óf de keuze om in het geheel geen overeenkomst te sluiten."

Dit houd dus in dat er pas een koopovereenkomst gesloten zal worden wanneer de verkoper akkoord gaat met het geboden bod.
    Wanneer je zeker wilt weten of het kavel wat je wenst te kopen ook echt na het sluiten van de veiling van jou is, raad ik je aan om deel te nemen aan de kavels die niet onder gunning staan aangeboden.

Ester
    BVA - Auctions

Ook een klacht indienen over BVA Auctions?