Klacht BVA Auctions: Per ongeluk een winnend bod uitgebracht door een misklik.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 520146
Gebruiker
tiendeedelhert
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Per ongeluk bod geplaatst. Dit heb ik direct gemeld, nu wacht ik nog steeds op reactie. (een klacht op klacht.nl krijgt wel reactie, maar emails blijven onbeantwoord.) Nu worden ook al dreigende en ongegronde aanmaningen gestuurd.

Daarnaast ben ik ook niet voor het afslaan van de veiling benaderd door de toezichthouder op de veiling om het bod te controleren. Was dit wel het geval geweest dan was deze situatie niet ontstaan.

De oplossing

1. reageren op mijn e-mails (als je achterstand hebt, moet je zorgen dat dat ingehaald gaat worden.
2. Bieding ongedaan maken
3. factuur intrekken

3 reacties

  1. Auteur
    BVA Auctions
    Datum
    Beste klant,

    Uiteraard werken wij er hard aan om de achterstand in te lopen, maar dat lukt niet in een paar dagen helaas. Kun je mij laten weten welk kavel je wil ontbinden? Ik kan dan kijken wat ik voor je kan betekenen. Als alternatief kan je ook onze klantenservice bellen.

    Met vriendelijke groet,

    Maurits - BVA Auctions
  2. Auteur
    tiendeedelhert
    Datum
    Het gaat hierom het volgende kavel: 53951-23.
    Al meermaals aangegeven door een misklik geboden te hebben doordat knoppen (annuleren sluiten of bieden) wel erg verdacht dicht bij elkaar liggen, dan niet over elkaar heen liggen. Nogmaals toegevoegd als bijlage.

    Graag kom ik samen met u tot een passende oplossing. (annuleren van deze koop)
  3. Auteur
    BVA Auctions
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Rik,

    Bedankt voor je reactie. Ik zie dat er inmiddels per e-mail contact met je opgenomen is. Helaas is het niet mogelijk om dit kavel te annuleren daar waar het een openbare veiling betreft.

    Mijn excuses dat ik je niet verder kan helpen.

    Met vriendelijke groet,
    Noa - BVA Auctions

Uiteindelijke oplossing

Auteur
tiendeedelhert
Datum
Uiteindelijke oplossing
Makkelijke reactie, terwijl er door een fout in jullie webdesign geboden is. Ik ben ook wel benieuwd wat deze veiling openbaar maakt? Dat ik aanwezig had kunnen zijn? Dat ben ik niet geweest; dus is het een aankoop op afstand via internet. Jullie hadden ook mijn bod controleren, dat hebben jullie ook niet gedaan, dus waar zitten nu de fouten precies in hoe BVA opereert? BVA weet zich achter zoveel regels te verstoppen dat meerdere benaderde juristen al niet eens weten wat de rechten van een consument zijn. Laat staan de consument zelf. Dat ruikt naar louche praktijken.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BVA Auctions?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen