Klacht Bva Auctions: Techn rapport: vrieskast was al defect voor de aankoop via BVA!!! Eis 700,77eu terug!!

IJSklontje#A'dam

Er loopt nog steeds dezelfde klacht m.b.t. de Maxx Frost vrieskast. We hebben een monteur laten komen en hij heeft de vrieskast nagekeken en het defect is dus idd het compressorpompje. Dit defect kan NIET het gevolg zijn van evt. fout vervoer. Bovendien hebben wij de vrieskast op de juiste wijze vervoerd. Het technisch rapport zal volgende week aan ons worden gemaild en ik zal dit vervolgens aan BVA Auctions doorgeven. Het is dus onomstotelijk bewezen, dat de verkoper een ondeugdelijk kavel (vrieskast) aan ons heeft verkocht voor 700,77 eu. Wij eisen ons geld terug!

Terugbetaling van totale aankoopsom kavel (vrieskast) 700,77 eu. Nu uit het technisch rapport blijkt, dat het defect niet (zoals de verkoper beweert), het gevolg kan zijn van evt. fout vervoer.

IJSklontje#A'dam
    Ik krijg steeds een mailtje, dat het "... al een tijdje stil is rond mijn ingediende klacht...", maar ik heb gedaan wat BVA Auctions heeft gevraagd, namelijk een technisch rapport van het defect (Vrieskast Maxxfrost) laten maken door erkend monteur (ad. 66,55eu) en keurig opgestuurd aan BVA per mail én via KlachtenKompas als bijlage bijgevoegd met toelichting, dat het defect NIET de schuld is van ons (koper), maar van de verkoper en nu horen wij opeens niets meer!!! WAT IS DIT VOOR GEKLOOI????? Afz: IJS- en IJSkoud.nl
    IJSklontje#A'dam
    Weer zo'n mailtje: Uw klacht is bijna verlopen... Ik blijf reageren, maar BVA Auctions laat het afweten. Ik heb gedaan wat BVA van mij gevraagd heeft, namelijk: het laten maken van een technisch rapport van het defect aan de vrieskast. Gedaan en opgestuurd via KlachtenKompas en via eigen e-mail aan BVA. REACTIE: 0,0 !!! Lekker gedaan BVA!! Ik hoop, dat jullie zo failliet gaan als 't maar kan en wij gaan nu alles op alles zetten om mensen te informeren, dat jullie oplichters zijn!!!! Ben er klaar mee!!! 700,77 eu + 66,55 eu kosten technisch rapport.. Zomaar kwijt.. Het enige, dat we eraan over hebben gehouden: een flinke verliespost en een stuk verroest ijzer... Dank jullie BVA !!!!
    Dat jullie maar hetzelfde mag overkomen als wat je je klanten aandoet!!!
    IJSklontje#A'dam
    Nu hebben wij het technisch rapport aangeleverd, waaruit blijkt, dat de vrieskast reeds defect moet zijn geweest vóór de verkoop door BVA Auctions, krijgen wij een telefoontje van BVA, dat ze inderdaad toegeven, dat het defect niet te wijten kan zijn aan ons vervoer van de vrieskast. Nu gooien ze het weer op een andere reden. Zie onder:
    25.10.2019:
    Hallo,

Nog even terugkomend op het gesprek, waarin U toegeeft, dat het defect van
    de vrieskast (n.a.v. het technisch rapport) inderdaad NIET te wijten kan
    zijn aan het vervoer, maar U het nu op een andere reden gooit, wil ik toch
    nog even reageren.

U zegt, dat U het vreemd vindt, dat wij niet direct dezelfde dag nog
    geklaagd hebben over de kapotte vriekast.
    Welnu, wij hebben de vrieskast na 24 uur aangezet en gevuld met zakken
    ijsklontjes. De thermostaat gaf toen aan, dat de temperatuur daalde,
    waardoor wij in de veronderstelling waren, dat de vrieskast zijn werk
    deed.
    Achteraf bleek dus (na langere tijd), dat deze vrieskast niet werkte, maar
    dat de thermostaat de lagere temperatuur aangaf, omdat de zakken met
    bevroren ijs zorgden voor een lagere temperatuur in de vrieskast.> Na
    lange tijd begon dit ijs uiteraard te ontdooien en pas toen zagen wij, dat
    de vrieskast niet werkte.
    Voorts hadden wij in die periode (pas met ons bedrijf gestart) niet de
    tijd om direct te reageren, daar wij bij vele klanten druk bezig waren met
    het leveren van ijs en het winnen van klanten. In de zomermaanden is het
    hoogtij v.w.b. het maken en leveren van ijsproducten en werken wij 24/7.

Ik dring er bij U op aan, nogmaals dit te bespreken met de verkoper en tot
    uitbetaling van de door ons geleden schade over te gaan.
    Indien e.e.a. niet tot onze tevredenheid wordt opgelost, zullen wij
    juridische stappen ondernemen.

In afwachting van Uw reactie, verblijf ik,

IJS-enIJSkoud.nl
    Glenn

Beste meneer,
    > Bedankt voor uw bericht.
    > Mijn excuses voor mijn verlate reactie, maar door drukte zijn wij nog
    > steeds niet zo goed bereikbaar als wij zouden willen.
    > Ik heb uw bericht en het rapport in goede orde ontvangen.
    > Ik ga wederom in overleg met de opdrachtgever om na te vragen wat wij in
    > deze voor u kunnen betekenen.
    > Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak, en ik kom zo spoedig
    > mogelijk bij u terug zodra ik meer duidelijkheid heb.
    > Met vriendelijke groet,
    > Best regards,

> Customer Service BVA Auctions
    IJSklontje#A'dam
    Na bovengenoemde correspondentie, heb ik vanmiddag (30.10.2019) telefonisch contact opgenomen met BVA Auctions. Zij blijven bij hun mening, dat wij te laat onze klacht hebben ingediend. Ondanks onze uitleg (zie boven) blijven zij hierbij. Maar waarom vragen ze dan eerst om een technisch rapport (op onze kosten ad. 66,55 eu?). Ik heb nogmaals uitgelegd, dat wij eerst niet doorhadden, dat de vrieskast het niet deed, omdat wij hem hadden gevuld met bevroren ijsklontjes enz. (ons product) en hierdoor de thermostaat v.d. vrieskast een dalende temperatuur liet zien. De vriezer bleek na enige tijd niet te werken en onze kilo's ijsklonten (enz.) waren ontdooid. In zomer is het heel druk voor ons en hebben wij meteen een nieuwe vrieskast moeten kopen en hadden wij pas half augustus tijd om deze klacht te melden. BVA Auctions reageert zelf heel traag en heeft als excuus, dat ze het druk hebben... Zij mogen wel laat of niet reageren?? De monteur heeft ook nog geconstateerd, dat deze vrieskast al heel lang stil moet hebben gestaan bij de verkoper en dat reparatie van het compressorpompje niet voldoende zal zijn. Het is een oude ondeugdelijke vrieskast en BVA vangt voor dit schroot 17% vd aankoopwaarde + 21%BTW. Wég 700,77 eu + 66,55 eu (kosten technisch rapport); LEKKER GEHANDELD BVA AUCTIONS!!! IK HOOP, DAT ALLE DOOR JULLIE BENADEELDEN JULLIE KAPOT MAKEN EN WIJ GAAN DAAR MEE BEGINNEN!! Wij gaan jullie aanklagen wegens oplichting en doorverkoop van oude rotzooi!!! ALLEEN maar omdat wij een zakelijke klant zijn, zouden wij geen schade kunnen verhalen omdat we de vrieskast niet ter plekke bij het ophalen konden testen (vriezer duurt uren voordat je kan zien of hij echt goed werkt!!). Da's makkelijk geld verdienen over de rug van hardwerkende jonge startende ondernemers!!!!
    Bva Auctions
    Beste meneer Mensink,

Om toch zeker te weten of wij u echt niet op een manier tegemoet zouden mogen komen hebben wij uw klacht, het dossier en het bijhorende reparatierapport voorgelegd aan meerdere collega's en onze juridische ondersteuning.

De conclusie blijft onveranderd maar heeft hiermee wel meer diepgang.
    U zou aan moeten kunnen tonen dat het gebrek al aanwezig was voor of tijdens de ophaaldag. Zoals u zelf al aangeeft is dit een constatering die u pas later heeft gedaan, met de voor u, spijtige gevolgen van dien.
    Waar wij zeker begrip hebben voor uw positie is er zowel door u als door het technisch rapport niet onderbouwd dat het defect voor 26 juli al aanwezig was. De juridische zij-notitie hier is dat het rapport ook door een onafhankelijk expert moet worden uitgevoerd. Niet door een geaffilieerde reparateur.

Zo blijven wij bij de origineel aangevoerde conclusie zoals deze door mijn collega op 9 september aan u is opgesteld :
    De Maxxfrost vrieskast is aangeboden in een openbare veiling en is omschreven als ‘Gebruikt’. De technische staat van de kavels wordt door BVA Auctions en haar opdrachtgevers niet gecontroleerd, dit staat ook aangegeven op onze Contact&Vragen pagina.

U bent geregistreerd als zakelijke klant en de onderzoeksplicht van een zakelijke klant gaat verder dan die van een particuliere klant. Het risico ter zake de gekochte zaak is voor de (aspirant)koper vanaf het moment van levering. Zodoende wordt u in de gelegenheid gesteld de te kopen zaken voorafgaand aan het sluiten van de koopovereenkomst te onderzoeken, dit kan op de kijkdag. Ook kunt u op de ophaaldag het product testen en eventueel reclameren alvorens u het product meeneemt.

In deze wordt er na de ophaaldag gereclameerd waardoor wij helaas niets meer voor u kunnen betekenen.

Ik bied u hierom ook mijn excuses aan, maar wij kunnen u hier niet verder mee helpen.

Jean - BVA Auctions
    IJSklontje#A'dam
    Hou dit lijntje nog maar even open, want we gaan BVA Auctions via Rechtshulp advocaat aanpakken. Wij pikken dit soort oplichters niet!!
    Goed gedaan hoor BVA om je eigen juridische (???) afd. te raadplegen (slager die zijn eigen vlees keurt).. Wij hebben bewezen, dat de gekochte vriezer al defect was vóórdat wij het via jullie kochten en nu gooien jullie het weer op iets anders. Nog meer kosten gemaakt voor de bewijsstukken (technisch rapport) en toen jullie daar niet tegenop konden, zochten jullie een andere reden... Flinke klootz... zijn jullie!! En wij zijn niet de enige gedupeerden... Je krijgt nog één keer de kans om die 700,77eu + 66,55eu terug te betalen aan ons en als we dit bedrag niet deze week ontvangen, komt er een rechtszaak aan jullie broek!!! Gegroet!

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ?