Klacht BVCM: Onrechtmatig verhoogde incasso

V. Klinkenberg

De klacht heeft betrekking op dossiernummer 1438891

Dit dossier gaat over een betaliungsachterstand op een lease verplichting bij de Volkswagen Bank. De betalingsachterstand betrof op 10 april 2 maanden, namelijk de maand februari 2015 en maart 2015. Op 13 April heb ik voldaan aan deze twee maanden en mijn achterstand ingelopen. Op 14 April is een incassobrief ontvangen met deze betalingsachterstand + daarbij behorende incasso kosten. Terecht en deze zijn ook voldaan.

Echter is in de maand april wederom een ahcterstand ontstaan op het maandbedrag van april. Dit bedrag is direct bijgeschreven op het dossier en dit is naar mijn mening onterecht. Er is namelijk aan de eerder gestelde verplichting voldaan.

Aangezien ik voldaan heb aan mijn verplichtingen gesteld bij het eerste schrijven is het, naar mijn mening, onterecht dat er een derde maand achterstand is toegevoegd en hierdoor de incasso kosten zijn verhoogd. De verplichtingen t.o.v. de schuldeister zijn namelijk voldaan nog voordat de incassobrief kwam.

Er zou een compensatie moeten komen voor het verhogen van de incassokosten het dossier zou gesloten moeten worden en een formeel excuus voor de dreigementen zou gewenst zijn.

BVCM
    Geachte heer Klinkenberg,

Ik verwijs u naar de overeenkomst en de bijbehorende voorwaarden van cliënte voor het niet strikt nakomen van de maandelijkse contractuele termijn verplichtingen via automatische incasso elke 16e van de maand. Het bedrag dient geïncasseerd te kunnen worden en indien niet mogelijk dient dit op de juiste en bij u bekende bankrekening van cliënte op de 16e bijgeschreven te zijn. Bij geen of latere betaling worden bijkomende kosten doorbelast.

In onze brief van 22 april jl. wordt er ook nog eens schriftelijk op geattendeerd om eventuele ophoging met hieruit voortvloeiende meerkosten te voorkomen.

Vervolgens is inderdaad de incasso vordering (terecht volgens contract met cliënte) opgehoogd door het storneren van de recente termijn en bent u door ons hiervoor aangeschreven.

U gaf al aan het niet eens te zijn en contact op te nemen met cliënte. Ik heb met haar in overleg uw dossier gesloten voor verdere aanschrijving en daarmee is in mijn optiek destijds aan uw klacht al gehoor gegeven en opgelost.
    Dit éénmalig gehoor biedt geen garantie voor de toekomst aangezien het wel contractueel vastgelegd is.

Dossier behandelaar BvCM
    V. Klinkenberg
    Beschrijving in de afhandeling is niet helemaal zoals het gegaan is.
    Er is toen, nadat ik telefonisch contact gezocht heb, gehoor gegeven aan mijn klacht en deze is naar mijns inzien goed afgehandeld. De ophoging is toen niet doorgezet en het dossier is gesloten.

Ook een klacht indienen over BVCM?