Klacht CADAC Europe: Levensgevaarlijke barbecue

G.C.M. Timmermans

Ik was in het bezit van een barbecue van het merk Cadac, die ik in Frankrijk gebruikte bij mijn tweede woning. Tijdens het barbecueën zakten de poten onder de barbecue uit en viel deze om, op het moment, dat ik hem nog probeerde tegen te houden. Gelukkig kreeg ik niets over mijn benen.
Ik heb hierover gecorrespondeerd via de e-mail met Cadac en hun foto's toegestuurd. Tevens heb ik uitgelegd, hoe ik de barbecue gebruikte. Zij gaven aan, dat ik hem correct gebruikt had en boden aan de kapotte onderdelen te vervangen.
Ik heb hun teruggemaild, dat ik alle onderdelen had weggegooid en dat ik ook niet zat te wachten op nieuwe onderdelen, omdat dit naar mijn mening een gevaarlijke barbecue was. Bovendien verhuur ik mijn woning in de zomermaanden en ik kan niet het risico lopen, dat mijn gasten hetzelfde meemaken als ik met mogelijk noodlottige gevolgen. Na deze mail heb ik niets meer van hun gehoord. Vandaag heb ik nog wel een reminder gestuurd.

Vervanging barbecue door minimaal een gelijkwaardige barbecue zonder kunststof onderdelen.
Eigenlijk zou er een waarschuwing uit moeten gaan naar andere gebruikers van deze barbecue.

25 juni 2012 heb ik een nieuw barbecue ontvangen met een gewijzigde constructie. Hiermee is voor mij de klacht afgehandeld.

Zoek hen op Twitter of Facebook om je klacht met hen te delen.