Klacht Caiway: Al 6 weken telefoonproblemen en nu zelfs geen internet, telefoon en televisie

J.J.A. Slager

Sedert wij zijn overgegaan naar glasvezel Alles in Één van Caiway zijn er problemen met de telefoonverbinding. Mensen die ons bellen horen ons slecht omdat woorden wegvallen, galm, telefoon lijkt te trillen. Het probleem is een fout in de software bij Caiway en het probleem kan maar niet opgelost worden. Vanaf 7 januari en nu is het 14 februari. Sedert vandaag hebben we geen internet, telefoon en televisie meer. Een configuratiefout in het modem. Oplossen van het probleem kan wel een paar dagen duren. Werken er geen technici in het weekend? Storingen oplossen zou 3 tot 5 dagen duren. Wij hebben hier geen prettige ervaringen mee.

Zo snel mogelijk weer internet etc. Zorg dat de software op het glasvezel modem aangepast wordt.

Caiway
    Beste heer/mevrouw Slager,

Vervelend om te horen dat er zoveel problemen zijn geweest met de telefoonverbinding en de diensten in het algemeen. Ik heb vanmiddag contact gehad met mijn collega's om het coax modem dat jullie nog hadden liggen te registreren en te activeren. Dit is inmiddels gedaan een voor zover ik kan zien is het coax modem nu helemaal goed online. Ik heb geprobeerd u te bellen, maar kon u helaas niet bereiken. Zou u aan kunnen geven of de storing inmiddels verholpen is en op welke momenten we het beste contact met u op kunnen nemen?

Brian
    Caiway Team Webcare
    J.J.A. Slager
    Dank Brian voor de reactie. Toch wil ik nog een vervolg geven op mijn eerste schrijven. Op 14 februari toch nog eens naar Caiway gebeld, omdat we het vermoeden hadden dat er wat meer aan de hand was dan een configuratiefout in het modem. Vanwege alle problemen hadden we gevraagd ons terug te zetten naar de coax kabel. Dat was precies een week daarvoor. Na overleg en ruggespraak kwam de aap uit de mouw: we waren afgesloten van internet, tv, telefoon en het coax modem zou de volgende dag 15 februari bezorgd worden. Geen bericht van afsluiting, geen soepele overgang, niets.

Het modem zou gemakkelijk geplaatst kunnen worden en daarna zouden we zo weer van internet etc. gebruik kunnen maken. Met enige moeite kregen we er ook een afspraak bij voor een gratis Guidion monteur.

Het modem op zaterdag geplaatst, maar de electrische aansluiting was slecht en een verbinding met internet kwam niet. Modem gewisseld met het oude modem dat we gelukkig nog hadden, maar ook nu geen internet etc.

Op16 februari gebeld met Caiway. Het Mac adres moest doorgegeven worden. Hoe zouden we dat dan moeten weten? Er zat daarover geen informatie in de doos.

De activatie is een eenvoudige administratieve handeling en zou de volgende dag gebeuren.17 februari: geen activatie. Het kan nog wel 2-5 dagen duren.

Volgende nog maar eens gebeld. Misschien is Caiway wel wat verward door de twee coax modems die we hebben. De medewerker (L) pleegt ruggespraak, geeft uitleg over wat er aan de hand is, zegt dat we die middag aangesloten worden, dat zij dat in de gaten zal houden en voor 17:00 uur zal bellen. Zij is, na bijna 20 telefonische contacten,  de eerste die alles doet wat ze belooft. Hulde!!

De router moet nog naar de fabrieksinstellingen gereset worden en verder ingesteld worden. Dat lukt De gratis hulp van Guidion wordt afgebeld.

-Twee maanden ellende. Problemen in Caiway software kunnen niet opgelost worden.

-Beloftes om iets in de gaten te houden, enkele keren om contact op te nemen: er komt niets van terecht. L. is de uitzondering op de regel.

-De verhuurder van het glasvezelnetwerk aan Caiway schrijft op de website over de voordelen van glasvezel. De laatste zin over de toekomst: "Je bent verzekerd van een goede verbinding en dus altijd bereikbaar." Helaas geldt dat niet voor ons. Wij hebben de verhuurder van de glasvezel eind januari op de hoogte gebracht van onze ervaringen met Caiway.

- Wij zien gaarne nog een genereuze compensatie tegemoet.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Caiway?