Klacht Caiway: Caiway weigert de oude provider van de overstap op de hoogte te brengen

NicoW

Ik had internet en telefoon bij Online.nl. Per november 2015 ben ik op glasvezel van Caiway overgestapt. De overstap ging technisch heel goed: binnen drie dagen had ik weer telefoon.
Vanaf november heb ik dus telefoon én internet via de glasvezelkabel. Toch zag ik dat Online.nl geld bleef afschrijven. Dit heb ik laten storneren. Daarna kreeg ik steeds sms'jes dat ik alsnog moest betalen. Er is telefonisch verkeer geweest. Online.nl wilde graag dat ik aan Caiway meldde, dat zij het abonnement moesten laten omzetten middels een standaard bericht. Caiway vertelt, dat zij dat op grond van wettelijke bepalingen niet mogen doen. Daar ben ik het niet mee eens, want ik heb hen immers daartoe opdracht gegeven! Kortom, hier speelt een misverstand waar je als consument de dupe van bent.
Ik lees op de site van de consumentenbond dat ik de nieuwe provider aansprakelijk kan stellen, omdat die het abonnement hoort op te zeggen. Caiway is het daar nog steeds niet mee eens. Wat nu?

Dat Caiway maar ook Online.nl de procedure aanpast. En de onderlinge communicatie verbetert.

Beste heer Wortel,

Wij ontvangen graag de link waarin specifiek staat waar u leest dat u de nieuwe provider aansprakelijk kunt stellen voor het "niet opzeggen van de oude provider". Graag van de officiéle Consumentenbondsite middels een officieel bericht van de Consumentenbond.

In afwachting verblijven wij,

Hoi Jan,
    Ja hoor, hier staat dat: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/telefonie-internet-tv/tarieven-rekening/rekening-mobiele-telefoonaanbieder/
    Het is de standaardvraag: ‘‘Mijn nieuwe provider zou mijn overstap regelen. Ik krijg echter nog steeds facturen van mijn oude provider.’’ Dit komt dus veel voor, en mijn voorstel is dit voor de consument te verbeteren. Volgens mij kan in de wet geen verbod staan op het uitvoeren van deze opdracht.
    Caiway
    We hebben uw antwoord gezien en het bericht in de link gelezen. Echter zeggen wij nooit internet op bij een andere provider. Telefonie geven wij aan bij de oude provider (behalve Tele2 en Pretium) dat wij uw nummer willen overzetten van de oude provider naar ons.

Wij verzorgen dus niet de gehele overstap met opzegging van oude provider.

NicoW
    Hier gaat het dus blijkbaar niet goed. Jullie bieden een overstapservice aan. Voor de consument is de technische aansluiting en het bijbehorende abonnement één geheel.
    Want anders zou je wél telefoon kunnen hebben, maar geen aansluiting: dit ziet er meteen onmogelijk uit. In onderhavig geval zou het gaan om 'geen aansluiting, maar wel een abonnement'. Dat is heel vreemd. Ik stel voor, om voortaan een driepartijenovereenkomst te sluiten, in plaats van alles half af te handelen.
    Caiway
    Wij geven uw bericht intern door.

Bedankt voor uw bericht.

NicoW
    Op zich heeft Caiway gelijk. Alleen jammer dat men geen argumenten aanleverde.

Ook een klacht indienen over Caiway?