Klacht Caiway: Geluid animo interactieve televisie hakkelend na 10 minuten en verdwijnt na 20 minuten na reset

Marco van der Does

Geluid van Caiway op de animo kastjes, word na 10 minuten of na een paar keer zappen, hakkelend. Dus het onderbreekt continue. Er is al een 1 keer een kastje vervangen. Nadat we waren overgestapt naar het nieuwe abonnement.

Dit was 5 maanden terug.

Nu moet ik de hele avond het animo kastje resetten.

En doet hij het 10 minuten goed. Het tweede kastje hetzelfde probleem maar duurt langer voordat het gaat optreden.

Het ISS mijnsinziens een geheugen probleem, waarbij een buffer volloopt en daarna storing heeft om geluid juist af te spelen.

Ik wens of nieuwe kastjes die wel werken of mijn oude kastjes met het oude abonnement wat wel werkte.

Nieuwe kastjes leveren die door probleem niet hebben. Dus ander merk

Caiway

Wij betreuren het enorm dat u problemen ervaart met het geluid op uw interactieve tv-ontvangers.
    Het is helaas niet mogelijk om terug te gaan naar het oude pakket met de oude tv-ontvangers, maar wij zoeken graag met u uit waardoor de problemen worden veroorzaakt om samen tot een oplossing te komen!

Daarom is het voor ons allereerst van belang om te weten of de tv-ontvangers wel rechtstreeks op het Genexis glasvezelmodem staan aangesloten. Dus niet via een switch, powerline adapter of op een externe wifi-router.

Indien dit het geval is, kunnen wij de ontvangers op afstand resetten.

Lost dit de problemen niet op? Dan maken wij een storingsmelding aan, zodat onze technische afdeling dieper in de verbindingen van uw ontvangers kan kijken. Wanneer zij de problemen dan ook niet van afstand kunnen oplossen, zal er worden gekeken naar alternatieve oplossingen in de vorm van vervangende tv-ontvangers.

Wij horen dus allereerst graag of de interactieve tv-ontvangers momenteel correct, dus rechtstreeks op het Genexis glasvezelmodem, staan aangesloten. Dan kunnen wij op basis daarvan verdere actie ondernemen.

Marco van der Does
    Nee het is niet opgelost.

De twee interactieve setup boxen staan direct geschakeld met de modem van Caiway.

Helaas is het probleem iedere avond na 1 a 2 uur kijken er aanwezig. Haperen, uitvallen van het geluid. Het helemaal uitschakelen, stroom eraf, geeft 4 minuten goed geluid voordat het weer Hapert.

Caiway app met chromecast werkt wel op het zelfde netwerk.

Deze kastjes zijn ernstig slecht. Er is er reeds 1 vervangen.

MvG,

0626548686
    Caiway

Bedankt voor de informatie.

In dat geval maken wij graag een storingsmelding aan, zodat onze technische afdeling dit verder kan onderzoeken en eventueel oplossen.
    Kunt u voor de zekerheid even het mac adres van de tv-ontvangers geven?
    Allereerst van de ontvanger waarbij de problemen als eerst opspelen.
    Daarnaast ook van de ontvanger waarop de problemen pas wat later opspelen.
    U kunt het mac adres terugvinden aan de onderkant van de tv-ontvangers op een sticker.

Wij horen graag van u, zodat wij verdere stappen kunnen ondernemen.

Marco van der Does
    Ik heb sinds het versturen van de MacAdressen in een prive bericht aan Caiway niets meer vernomen.
    Marco van der Does
    Waarom word er door Caiway geen actie ondernomen. Mijn geluid valt nog steeds regelmatig weg, midden op de avond meestal en alles ik veel heb gewisseld van zender, of heb terug gekeken...
    Sinds de Mac adressen zijn toegestuurd via een privé bericht hier, heb ik niets meer gezien...
    Caiway

Graag bedanken wij u voor uw geduld en voor het versturen van de benodigde informatie.
    Wij hebben de ontvangers op afstand even 'schoongeveegd' en gereset en zijn benieuwd of dit de problemen heeft verholpen.
    Zo niet, dan zetten wij het dus, zoals aangegeven, door naar onze technische afdeling.
    Hiervoor hebben wij dan 2 of 3 voorbeelden nodig in het volgende format:
    - Datum van de storing (geluidsproblemen)
    - Tijdstip van de storing
    - Duur van de storing
    - Zender(s) en programma('s) waarop de storing speelt

Dan kunnen onze collega's van de technische dienst deze voorbeelden analyseren om te kijken wat er mis gaat en hoe dit structureel kan worden opgelost.

We horen graag van u!

Hi,

bedankt voor het schoonvegen. Ik zal het nu in de gaten houden. Ik geloof niet dat uw actie, zonder dat de software is geupdate, een ander resultaat zal geven dan hiervoor. M.a.w. over 3 maanden heb ik hetzelfde probleem en zal er wederom een reset door jullie moeten worden uitgevoerd om de cashe te legen

Ik zou u willen vragen onderzoek te doen naar een memory leak in de gebruikte software van uw leverancier. Dus een ondersteuningsvraag uitzetten naar leverancier / producent van uw setop boxen.

Ik ben er bijna van overtuigd dat u het probleem in dit deel van uw apparatuur zal aantreffen en dat het een groter probleem is als dat de klachten u waarschijnlijk doen geloven.

Ik sluit deze klacht af als ik 4 weken geen probleem heb geconstateerd

LS,

Bedankt voor het resetten. Het heeft niets veranderd.

Vanavond om 21.30 televisie op 1 hoog aangezet, en het geluid deed het direct helemaal niet.

Daarna rond gezapped, naar geen enkele zender werkte, hem af en toe, 1 woordje op de n NPO zenders. Maar dat is het.

Setop box stroom eraf gehaald 30 sec. Toen deed hij het ongeveer 3 minuten. En toen was het geluid weer slecht. Toen met de app gekeken via de Chromecast.

Nu 0.30 de live tv weer aangezet. Nu doet het geluid op RTL 4 het wel weer

Graag uw echte hulp en oplossing nu

MvG,

Beste Caiway,

U vroeg om u door te geven wanneer het geluid het niet doet,.

Ook vanavond 24-2-2021 wederom vanaf 22.00 bijna geen geluid meer op onze setop box, boven. Alleen hier en daar een woordje of geluid.

Bedankt voor uw fantastische service, we genieten erg dat u onze kabel verzorgd.

Mvg

Helaas wederom geluidsproblemen...
    Nu op 25-2-2021 om 21.30
    Zenders begonnen op Rtl 4
    Daarna alle zenders geprobeerd, over hetzelfde probleem
    Rond 23.30 is het probleem meestal weg

Daarna op 26-2-2021 is het probleem het geluid is weg om 21.20 tijdens terugkijken van de voice.

Graag nu een oplossing. Ik ben hard op zoek naar alternatieven....

Mvg
    Marco

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Caiway?