Klacht Caiway: Glasvezel aansluiting

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 103821
Gebruiker
mannespoel
Datum
13 reacties

Details

Klacht

Op 17 december 2014 heb ik, na uitvoering van een postcode check, het Alles-in-1 Glas pakket besteld met als ingangsdatum 1-2-12015 . Op 19 januari kreeg ik een SMS met de mededeling dat. de aansluiting gereed was en dat ik na ontvangst van het pakket kon overgaan tot installatie en activatie (zie bijlage). Dit verbaasde me zeer aangezien er nog glasvezelkabel naar binnen was gebracht. Dus aansluiten en laat staan activatie was onmogelijk. Ik heb dit telefonisch en via email diverse keren onder de aandacht van de klantenservice gebracht
Tot op heden heb ik geen internet en televisie in mijn woning op Esweg 2A, 7683 VK Den Ham, het geen ik zeer frustrerend en belemmerend vind aangezien ik voor mijn werk veelvuldig gebruik maak van internet thuis. En bovendien kunnen we ook geen televisie kijken aangezien het ook niet mogelijk is om de TV aansluiting te activeren dit terwijl er wel een coax aansluiting in de woning aanwezig is.

Gewenste oplossing

Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken, een actieve internet en coax aansluiting.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

13 reacties

  1. Auteur
    Caiway
    Datum
    We hebben zojuist gebeld maar krijgen u niet te pakken (in gesprek).Door een administratieve fout was uw woning gereed gemeld om een glasvezel abonnement te kunnen afsluiten. Wij hebben via onze administratie te horen gekregen dat Cogas aankomende week contact met u opneemt op dit in orde te gaan maken.Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Arjan in ’t Hout
    Caiway Webcare team.
  2. Auteur
    mannespoel
    Datum
    De klacht is na bijna 3 maanden wachten nu eindelijk voortvarend opgepakt. De glasvezelkabel is vandaag binnengebracht in de meterkast. Deze moet nog wel afgemonteerd en geactiveerd worden. Ik hoop niet dat dit (wederom) lang duurt.
  3. Auteur
    Caiway
    Datum
    Hartelijk dank voor uw melding. We blijven uw melding volgen.Met vriendelijke groet,Harma
    Caiway Webcare Team
  4. Auteur
    mannespoel
    Datum
    Vorige week was ik vrij optimistisch over de voortgang, maar helaas was dat te voorbarig. Zoals reeds gemeld is vorig week maandag de glasvezel in de meterkast binnen gebracht. Deze hoeft dus alleen nog afgemonteerd en geactiveerd te worden. In mijn vorige woning was dat een karwei van hooguit 30 minuten.
    Maar na afgelopen maandag heb ik niets meer vernomen over de verdere afronding. Dus zitten we nog steeds zonder internet, tv en telefoonaansluiting.
  5. Auteur
    mannespoel
    Datum
    Gisteren is de glasvezel afgemonteerd en is het modem geplaatst. Daarna laptop aan modem gekoppeld en activatie gestart. Dit ging voortvarend totdat ik de activatie moest bevestigen. Ik klik op de knop en weg internet. Geen enkele internetverbinding meer. Daarna natuurlijk de klantenservice van Caiway gebeld. Mijn activatie was wel geregistreerd en modem was zichtbaar.
    Alleen ik heb nog steeds geen internet en ook geen TV via de coax kabel.
    Wordt dus vervolgd, maar al met al frustrerend.
  6. Auteur
    Caiway
    Datum
    We hebben vanmiddag telefonisch contact opgenomen, maar kregen geen gehoor. We zien dat er inmiddels actie is ondernomen om uw verbinding te herstellen.Met vriendelijke groet,Harma
    Caiway Webcare Team
  7. Auteur
    mannespoel
    Datum
    Heb vandaag voor de verandering mijn zoon maar eens laten bellen naar de klantenservice. De persoon van de klantenservice beweerde glashard dat mijn aansluiting nog niet was geactiveerd. Maar ik heb een brief gekregen van Caiway, gedateerd 22 april, die begint als volgt "U heeft uw diensten met succes geactiveerd". Ik snap er niets meer van. Maar ik heb overigens nog steeds geen internet, tv en telefoon.
    Het wordt tijd om me te beraden op andere stappen.
  8. Auteur
    Caiway
    Datum
    Netwerkbeheerder Cogas is van deze situatie op de hoogte gesteld. We hopen volgende week meer te kunnen vertellen.Een fijn weekend gewenst.^NLCaiway Webcare
  9. Auteur
    mannespoel
    Datum
    Vandaag, 14 dagen nadat ik de storing heb gemeld, wederom contact gehad met de klantenservice. Nog niet veel wijzer geworden, alleen dat het wel volgende week kan worden voordat de aansluiting actief is. Samengevat op 17 december 2014 aangemeld voor 3-1 glas pakket per 1 februari 2015. Tot op heden geen internet, tv en telefoon.
    Indien ik uiterlijk maandag 11 mei geen actieve internet aansluiting heb ga ik een civiele procedure tegen Caiway starten.
  10. Auteur
    Caiway
    Datum
    We hebben klant gebeld en geinformeerd dat wij zijn melding intern aan de verantwoordelijke hebben doorgegeven. Met vriendelijke groet,Harma
    Caiway Webcare Team
  11. Auteur
    mannespoel
    Datum
    We hebben Internet, TV en Telefoon. Afgelopen vrijdag kwamen er twee monteurs van de Cogas en die hebben de aansluiting van de glasvezel modem en de coaxkabel gerealiseerd.
    Daarna werkte alles als een tierelier. Eind goed, al goed zullen we maar zeggen.
  12. Auteur
    Caiway
    Datum
    Bedankt voor het doorgeven. Fijn om te horen dat alles nu werkt!
    We zullen deze klacht als afgehandeld beschouwen. Met vriendelijke groet,
    Jeanine
    Caiway Webcare Team
  13. Auteur
    mannespoel
    Datum
    Het heeft allemaal wel heel lang geduurd. 17 december aangevraagd, 18 januari gemeld dat er problemen zijn en begin mei pas internet.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Caiway?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen