Klacht Caiway: Lekken email adres, spam ontvangen

H. Oosterveen

Ik heb een Caiway email adres gekregen bij mijn internet aansluiting; dit adres gebruik ik nooit, ik laat berichten doorsturen naar mijn gangbare adres. Het adres kan dus alleen maar bij Caiway bekend zijn.
Toch kreeg ik vandaag spam op dit email adres, van Verploegen Verwarming. Blijkbaar is er een lek bij Caiway, en kunnen buitenstaanders ook bij deze emailadressen?

Verklaring hoe derden dit emailadres hebben kunnen achterhalen, en hoe dit in de toekomst voorkomen gaat worden.

Beste heer Oosterveen,

Wij hebben geprobeerd u te bereiken naar aanleiding van uw klacht, echter kregen we geen gehoor. We proberen u op een later tijdstip nogmaals te bereiken.

Beste heer Oosterveen,

We hebben opnieuw geprobeerd u te bereiken, en kregen wederom geen gehoor. Wij willen graag telefonisch contact met u leggen naar aanleiding van uw klacht. Kunt u ons aangeven op welke tijdstippen u bereikbaar bent of eventueel een mobiel nummer doorgeven?

H. Oosterveen
    Maandag a.s. na 11 uur ben ik beter bereikbaar. Ik geef mijn mobiele telefoonnummer niet op deze openbare site. U hebt mijn emailadres gekregen.
    Waarom geen inhoudelijke reactie op deze site? Dat is ook interessant voor anderen, die wellicht hetzelfde is overkomen.
    Caiway
    Kunt u ons uw mobiele nummer mailen met verwijzing naar dit bericht?
    webcare@caiway.nl

Alvast bedankt!

Jan
    Beste heer/mevrouw Oosterveen,

Wij hebben u naar aanleiding van de door u ingediende klacht geprobeerd telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Wij hebben intern uitgezocht waarom u spam mail heeft ontvangen, en kunnen u hier de volgende verklaring voor geven: Er is geen lek bij Caiway. Er is een Caiway emailadres dat op 1 teken na identiek is aan dat van u. Of door deze klant zelf, of door de persoon die de nieuwsbrief is verzonden is vermoedelijk een spelfout gemaakt, waardoor u deze berichten heeft ontvangen. We hopen dat dit in het vervolg niet meer gebeurt, maar kunnen hier weinig aan doen indien de fout opnieuw wordt gemaakt. U kunt u uitschrijven voor de berichten die u nu ontvangt.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

H. Oosterveen
    De communicatie van Caiway is zeer inefficient. Het merendeel van de communicatie hierboven gaat dan ook over Caiway's poging om mijn vaste telefoonnummer te bereiken. Ze hadden beter meteen een email kunnen sturen met verdere vragen of verzoek om een mobiel telefoonnummer.

H. Oosterveen

Ook een klacht indienen over Caiway?