Klacht Caiway: Lekken email adres, spam ontvangen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 157514
Gebruiker
H. Oosterveen
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik heb een Caiway email adres gekregen bij mijn internet aansluiting; dit adres gebruik ik nooit, ik laat berichten doorsturen naar mijn gangbare adres. Het adres kan dus alleen maar bij Caiway bekend zijn.
Toch kreeg ik vandaag spam op dit email adres, van Verploegen Verwarming. Blijkbaar is er een lek bij Caiway, en kunnen buitenstaanders ook bij deze emailadressen?

De oplossing

Verklaring hoe derden dit emailadres hebben kunnen achterhalen, en hoe dit in de toekomst voorkomen gaat worden.

6 reacties

  1. Auteur
    Caiway
    Datum
    Beste heer Oosterveen,

    Wij hebben geprobeerd u te bereiken naar aanleiding van uw klacht, echter kregen we geen gehoor. We proberen u op een later tijdstip nogmaals te bereiken.

    Met vriendelijke groet,

    David
    Caiway Webcare Team
  2. Auteur
    Caiway
    Datum
    Beste heer Oosterveen,

    We hebben opnieuw geprobeerd u te bereiken, en kregen wederom geen gehoor. Wij willen graag telefonisch contact met u leggen naar aanleiding van uw klacht. Kunt u ons aangeven op welke tijdstippen u bereikbaar bent of eventueel een mobiel nummer doorgeven?

    Met vriendelijke groet,

    David
    Caiway Webcare Team
  3. Auteur
    H. Oosterveen
    Datum
    Maandag a.s. na 11 uur ben ik beter bereikbaar. Ik geef mijn mobiele telefoonnummer niet op deze openbare site. U hebt mijn emailadres gekregen.
    Waarom geen inhoudelijke reactie op deze site? Dat is ook interessant voor anderen, die wellicht hetzelfde is overkomen.
  4. Auteur
    Caiway
    Datum
    Kunt u ons uw mobiele nummer mailen met verwijzing naar dit bericht?
    webcare@caiway.nl

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,

    Jan
    Caiway Webcare Team
  5. Auteur
    Caiway
    Datum
    Beste heer/mevrouw Oosterveen,

    Wij hebben u naar aanleiding van de door u ingediende klacht geprobeerd telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Wij hebben intern uitgezocht waarom u spam mail heeft ontvangen, en kunnen u hier de volgende verklaring voor geven: Er is geen lek bij Caiway. Er is een Caiway emailadres dat op 1 teken na identiek is aan dat van u. Of door deze klant zelf, of door de persoon die de nieuwsbrief is verzonden is vermoedelijk een spelfout gemaakt, waardoor u deze berichten heeft ontvangen. We hopen dat dit in het vervolg niet meer gebeurt, maar kunnen hier weinig aan doen indien de fout opnieuw wordt gemaakt. U kunt u uitschrijven voor de berichten die u nu ontvangt.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    David
    Caiway Webcare Team
  6. Auteur
    H. Oosterveen
    Datum
    De communicatie van Caiway is zeer inefficient. Het merendeel van de communicatie hierboven gaat dan ook over Caiway's poging om mijn vaste telefoonnummer te bereiken. Ze hadden beter meteen een email kunnen sturen met verdere vragen of verzoek om een mobiel telefoonnummer.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H. Oosterveen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Caiway?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen