Klacht Caiway: Weigeren van patchen lijn

R. Langeloo

Na enig gesteggel over het overgaan naar een andere provider willen ze de lijn niet vrijgeven. Nu heb ik plots al 3 dagen een dode lijn. Dit is in 15 jaar niet gebeurt. De oplossing duurt nog een week voordat er een monteur langskomt

Dit zo snel mogelijk, vandaag in orde maken. Schoolgaande dochter die online lessen moet volgen door corona. Zelf een onderneming hebben die stillicht omdat er zaken alleen via internet gedaan kunnen worden

Geachte heer Langeloo,

Naar aanleiding van uw klacht heb ik me uitvoerig verdiept in de uitgewisselde informatie de afgelopen dagen tussen u en Caiway. Ik zal u eerst even informeren over het signaalprobleem wat u in de klacht vermeldt, daarna zal ik de overstap naar de andere provider toelichten.

Het signaalprobleem dat u ervaart is erg hinderlijk, met name in de door u geschetste situatie. Ook wij betreuren dit. Het probleem heeft niets te maken met het feit dat u over wilt/gaat stappen, helaas komt er momenteel geen signaal tot aan uw glasvezelmodem, waarvoor we dus een monteur ingepland hebben. Er is, mede na uw blijk van onvrede via een van onze kanalen, nogmaals geprobeerd om een afspraak in te plannen op kortere termijn, maar helaas is dit niet mogelijk.

Ik wil u ook nog even informeren over de situatie die u schetst waarin wij de glasvezelverbinding niet vrij willen geven. Het vrijgeven van een glasvezelverbinding waarover meerdere providers kunnen leveren gebeurt bij wet vastgelegd op een bepaalde datum. Bij het aangaan van uw contract, is deze datum vastgelegd. U gaf aan alsnog eerder dan aan het einde van uw jaarcontract over te willen stappen, terwijl de glasvezelverbinding nog niet vrijgegeven is op deze door u gewenste overstapdatum. In mijn poging dit alsnog voor u te bewerkstelligen vóór de einddatum van uw jaarcontract, ben ik nog in afwachting van de afdeling die ons eventueel kan helpen uw overstap naar de andere provider alsnog te begeleiden, en dus de lijn vrij te laten geven. Ik zal de klacht open laten staan en wij zullen u informeren over de reactie op het verzoek in een volgende reactie onder uw klacht.

Ik wens u voor nu alvast nog een prettige dag verder.

Mick
    Caiway Webcare Team
    R. Langeloo
    Helaas moet ik weer constateren dat er continue verschillende berichten doorgegeven worden. Woensdag is ons verteld dat er donderdag een monteur ingeschakeld kon worden. Nu blijkt dit weer anders te wezen. Ook is ons verteld dat het probleem was om de lijn eerder vrij te geven vanwege het contract. Later is er ook door diverse mensen gezegd dat dit geen probleem is, als de lopende kosten maar betaald zijn. Na al deze tegenstrijdige verhalen en telefonisch contacten. Zult u begrijpen dat ik dit allemaal zeer verdacht vind, maar goed wij kunnen niks controleren en zullen jullie op je blauwe ogen moeten geloven. Het feit dat vanwege corona maatregelen mijn dochter online lessen moet volgen betekent dat ze nu officieel niet aanwezig is op school. Het internet wordt ook zakelijk gebruikt. Hierdoor kan ik bepaalde zaken niet meer regelen. Ik vind het spijtig dat de samenhang van problemen plots resulteert in een dode lijn. In de 14 jaar bij solcon hebben wij nooit problemen als dit ervaren. Met caiway zijn het er legio. Ik krijg het gevoel dat dit een actie van caiway is gezien het feit dat Alinq Schuurink die ik heb gecontacteerd helemaal niet op de hoogte is gebracht vannde storing. Bij alinq schuurink stond dinsdag geen monteur ingeplanned. Nadat ik hier weer met caiway heb gebeld krijg ik plots een mail over de monteur. Toen ik een jaar geleden overging van solcon naar caiway had ik vergelijkbare problemen. Deze waren aan het eind van de dag opgelost. Dit blijft altijd het ene woord tegen het andere woord en de consument verliest. Als het goed is zijn alle gesprekken opgenomen, dus jullie kunnen allle toezegingen naluisteren. Misschien kunnen jullie dan ook begrijpen waarom er sms kortaf gereageerd wordt.
    R. Langeloo
    Volgens mij reageert caiway niet
    nog steeds geen reactie
    Beste heer/mevrouw,

Onze excuses voor de late reactie, we hebben dit uitgezet bij de desbetreffende afdeling en wachten nog op reactie. We hebben een reminder gestuurd naar deze afdeling. Zodra we meer weten zullen we dit terugkoppelen.

Brian
    Caiway Team Webcare
    Caiway

Ik heb even contact opgenomen met de betreffende afdeling en begrepen dat er vandaag telefonisch contact met u is opgenomen, om de klacht met u te bespreken.

Hierin is een gepaste compensatie aangeboden en wij hopen dat hiermee u storing naar tevredenheid is verholpen.

Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben en sluit hierbij uw klacht.

Pepijn
    Caiway Team Webcare

Ook een klacht indienen over Caiway?